بدترین سلاح ها در تاریخ +تصاویر

آیا می دانید که بدترین سلاح های گرمی که تاکنون ساخته شده اند کدامند؟ برای یافتن پاسخ این سوال به شما توصیه می کنیم تا این مطلب را مطالعه کنید.

ممتاز نیوز، از زمان اختراع سلاح های گرم به این سو ، تعداد بیشماری سلاح در مدل ها و کاربری های مختلف طراحی شده و به نیروهای مسلح کشورهای مختلفی در جهان تحویل شده است. در این میان تعدادی از این سلاح مثل، “کلت ام ۱۹۱۱ ” و یا سری “کلاشینکوف” شهرتی افسانه ای پیدا کردند اما در کنار آن تعدادی از سلاح ها نیز به عنوان بدترین سلاح های گرم در تاریخ شناخته شدند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بدترین سلاح های گرمی که تاکنون به بازار سلاح در دنیا عرضه شده است آشنا کنیم.

اسلحه رولوری کلت

شرکت کلت در آمریکا یکی از معروفترین سازندگان سلاح های گرم در دنیا است که طرح های بسیار معروفی را به جهان عرضه کرده است. در این میان یکی از طرح های این شرکت که بسیار عجیب به نظر می رسد و در ابتدای لیست ما قرار می گیرد طرحی است که بر اساس رولوری با یک قنداق بزرگ ساخته شده است. در این مدل به خاطر افزایش طول لوله و همچنین طول کلی سلاح خروج گازهای حاصل از احتراق باروت بسیار سخت شده و در عین حال بالا آوردن سلاح و نزدیک کردن آن به صورت برای تیرانداز خطرناک بود. این سلاح در حوالی سالهای ۱۸۳۰ میلادی ساخته می شده است.

سلاح ضد تانک “پسران”

این سلاح بزرگ و سنگین با نام “Boys” یا اصطلاحا “پسران” در سالهای قبل از آغاز جنگ دوم جهانی به خدمت ارتش انگلستان درآمد. این سلاح در حدود ۱۶ کیلوگرم وزن داشت و کالیبر آن ۱۳٫۹۷ میلی متر بوده است. این گلوله می توانست در فاصله ۳۰۰ متری در ۲۱ میلی متر زره نفوذ کند. این سلاح با وزنی بالا و نیروی لگد بسیار زیاد توان سوراخ کردن زره تانکهای آلمانی در مراحل اولیه جنگ دوم جهانی را نداشت و به همین دلیل به سرعت از خدمت کنار گذاشته شد.

 Nock Volley

گلوله های کالیبر ۰٫۵۰ اینچ یکی از بزرگترین گلوله های موجود در جهان هستند که نیروی عقب نشینی بسیار زیادی را تولید می کنند. سلاح ” Nock Volley” در سال ۱۷۸۰ طراحی شده بود و می توانست ۷ گلوله کالیبر ۰٫۵۰ را به صورت همزمان شلیک کند. نیروی عقب نشینی حاصل از این شلیک به راحتی می تواند کتف تیرانداز را بشکند.

Nambu

این سلاح کمری توسط ژاپنی ها در طول جنگ دو جهانی طراحی شده بود و خشاب آن ظرفیت نگاه داری ۱۴ گلوله ۸ میلی متری را داشت. این سلاح از نظر طراحی بسیار ضعیف بود و در عین حال قدرت گلوله های آن بسیار کم و امنیت آن نیز مناسب نبود. موارد زیادی از شلیک ناخواسته و یا انفجار گلوله در لوله سلاح گزارش شده است.

 pepper box

این گونه از رولورها از چندین لوله کنار هم تشکیل می شد که به هیچ عنوان امنیتی در زمان شلیک نداشت. تمام گلوله های موجود در لوله های این سلاح با هم شلیک می شد که می توانست به مچ دست شدیدا آسیب بزند و یا موجب انفجار لوله ها شود. دقت این سلاح نیز بسیار پایین بود. در آن دوران گفته می شد که امن ترین جا در زمان شلیک این سلاح مقابل آن است!

Chauchat

این تیربار فرانسوی متعلق به دوره جنگ اول جهانی یکی از بدترین سلاح های گرمی است که تاکنون در دنیا ساخته شده است. سلاحی سنگین با نرخ آتش پایین و از همه مهمتر اطمینان پذیری پایین آن باعث شده بود تا بسیاری از سربازان در میدان جنگ این سلاح را به زمین انداخته و از تفنگهای گلنگدنی معمولی استفاده کنند. این سلاح دارای منافض بسیار زیادی بود که خیلی سریع باعث ورود خاک و گل به درون سلاح شده و باعث گیرکردن آن می شد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.