بدلکاران چطور خود را آتش می‌زنند؟

بدلکاران چطور خود را آتش مي‌زنند؟

بدلکاران چطور خود را آتش می‌زنند,دانشمندان به راحتی می توانند به هر کسی نشان دهند چگونه در فیلم ها ، افراد به آتش کشیده می شوند اما یکی از نویسندگان کنجکاو نشریه پاپ ساینس کنجکاوی خود را به صورت عملی برطرف کرده است.

در فیلم ها بسیار دیده می شود که افراد از میان ساختمان های شعله ور به بیرون می پرند، صحنه هایی که اجرای آنها به نظر بسیار خطرناک می آیند اما اگر خوب دقت کنید خواهید دید که این افراد معمولا بدن خود را کاملا پوشانده اند و مدام به این سو و آن سو حرکت می کنند.

این دو حرکت ، عوامل کلیدی هستند که چنین بدلکاری هایی را ساده و ممکن می کنند. برای عملی شدن بدلکاری آتش سوزی ، باید چیزی میان فرد و شعله ها قرار بگیرد اما این ماده نمی تواند آب باشد زیرا به سرعت بر زمین خواهد ریخت.

از این رو افراد بدلکار معمولا از لباس هایی استفاده می کنند که محتوی فیبرهای پلیمری اَبجاذب هستند و آب را در خود نگه می دارند.

یک لایه از چنین پارچه ای می تواند آنها را برای مدتی خنک نگه دارد اما آنها باید به حرکت کردن ادامه دهند تا شعله ها به صورت آنها آسیبی وارد نکنند.

در صحنه هایی که باید پوست بدن انسان در میان آتش نمایش داده شود، بدلکاران از ژلی مخصوص و ضد آتش محتوی آب استفاده می کنند، ژلی که یک لایه نازک از آن تقریبا در تصویرها دیده نمی شود.

در صورتی که دست خود را مشابه نویسنده کنجکاو نشریه پاپ ساینس به این ژل آغشته کنید به راحتی می توانید آن را به اتش بکشید،

به این شرط که دست را به صورت مداوم حرکت دهید، در غیر این صورت پس از چند ثانیه به تدریج حرارت را به خوبی احساس خواهید کرد.

همچنین استفاده از لباس های پر آب معمولی مانند کلاهی کاملا خیس نیز می تواند برای مدتی از نفوذ آتش به پوست بدن انسان جلوگیری کند.

با این همه اینها حیله های بدلکاری هستند که اجرای آنها نیازمند آموزش های بسیار ویژه است، معمولا بازی با آتش نتیجه ای به جز سوختن ندارد.

سایت تفریحی و سرگرمی ممتاز » مطالب جالب و خواندنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.