برای رسیدن به هدف، باید برابر نیاز کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنیم

چهارشنبه ۳۱ خرداد – ۰۴:۱۲:۴۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرعامل کانون در نشست فرماندهان مراکز بسیج فرهنگیان:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- برای شناختن دنیای کودکان و نوجوانان باید با زبان هنر با آنها ارتباط برقرار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیدصادق رضایی مدیرعامل و فرمانده پایگاه حمزه سیدالشهدا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سومین نشست فرماندهان مرکز بسیج فرهنگیان و ۱۸ پایگاه بسیج وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب افزود: منظور از زبان هنر در بخش کودک و نوجوان، شناخت کلید واژه‌ها و برنامه‌ریزی کردن برابر با نیازهای آنان برای رسیدن به هدف است.
رضایی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست، به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و تولیدات کانون پرداخت و خاطرنشان کرد: کانون از سال ۱۳۴۴ با همین نام تاسیس شده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ۱۵۵ مرکز فرهنگی هنری به لطف شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر اعضای شورای انقلاب فرهنگی با هدف تعلیم و تربیت اسلامی به کودکان و نوجوانان به کار خود ادامه داد.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کانون دارای ۸۵۵ مرکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار و پستی است که کتابخانه پستی در دنیا به نام ایران ثبت شده است و تمامی فعالیت‌های کانون در این مراکز به صورت انفرادی و گروهی با کمک مربیان انجام می‌گیرد.
فرمانده پایگاه حمزه سیدالشهدا کانون همچنین یادآور شد: اگر بنا باشد در قالب نفر برنامه به فعالیت‌های کانون اشاره شود باید بگویم در سال گذشته در مجموع نزدیک به ۱۲میلیون نفر برنامه از فعالیت‌های مراکز فرهنگی، هنری کانون استفاده کرده‌اند.
وی با اشاره به این نکته که انتشارات کانون در سال‌های گذشته از جمله ناشران موفق بوده، تأکید کرد: در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، انتشارات کانون تنها ناشر نمونه در بخش دولتی معرفی شد.
رضایی افزود: کانون در بخش تولید فیلم‌های پویانمایی و زنده نیز کارنامه قابل قبولی دارد و ورود خوبی به بخش تولید سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای داشته است و برای اولین بار عروسک‌های ملی دارا و سارا توسط کانون تولید شد و در این بخش مدل‌های دیگری نیز در دست طراحی صنعتی و هنری قرار دارد.مدیرعامل کانون در ادامه یادآور شد: در بخش بین‌الملل نیز، کانون به ‌عنوان نماینده کشور در نمایشگاه‌های کتاب و بازارهای فیلم کشورهای مختلف حضور فعال دارد وهم‌چنین در هفته‌های دوستی با دیگر کشورها از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشارکت و همکاری می‌کند.
وی در بخش دیگری از این نشست به معرفی کانون زبان ایران پرداخت و گفت: کانون زبان از نظر محتوای کتاب‌ها و مدرس در ایران بی‌رقیب است و اکنون با بیش از ۲۰۰ مرکز آموزشی در سراسر کشور در بخش‌های کودک و نوجوان و بزرگ‌سال حضور فعال دارد و نزدیک به یک میلیون نفر در طول سال در ۴ ترم آموزشی در کلاس‌های آموزش زبان  شرکت می‌کنند که در این میان بیشترین بهره را در بخش کودک و نوجوان آموزش وپرورش می‌برد زیرا دانش‌آموزان پس از گذراندن ۲ یا ۳ ترم کانون زبان، در مدرسه دیگر مشکلی نخواهند داشت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۰۱۶۱۲۴۵۱۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.