کشت دانه های روغنی نیازمند برنامه ریزی مدون است

۰۷م آذر ،

افزایش مصرف دانه های روغنی نیاز کشت و توسعه این محصولات را در کشور دوچندان می کند.

داود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با اشاره به وضعیت تولید دانه های روغنی در کشور گفت: توسعه کشت دانه های روغنی یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که با آن می توان مانع واردات بی رویه این محصول به کشور شد.

وی گفت: خوشبختانه بسیاری از گیاهان دانه روغنی شرایط اقلیمی مناسب برای کشت در کشور دارند که باید برنامه ریزی دقیقی برای تولید این محصولات و رشد و توسعه آن برای حضور در بازارهای جهانی صورت بگیرد.

یارمحمدی به اهمیت دانه های روغنی در کشاورزی اشاره کرد و گفت: دانه های روغنی از محصولات استراتژیک در کشاورزی به شمار می روند که منبع تأمین انرژی عموم جامعه است، بنابراین با توجه به اهمیت این دانه ها در سلامت مردم باید توجه ویژه به تولید و توزیع این محصولات شود.

وی افزایش تولید دانه های روغنی را در ادامه فعالیت صنعت کشور تاثیرگذار دانست و گفت: ۸۵ درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود که افزایش تولید دانه های روغنی با برنامه ریزی دقیق مسئولان می تواند کشور را به مرز خودکفایی برساند.

یارمحمدی در پایان گفت: در طول برنامه پنجم توسعه با برنامه ریزی صورت گرفته می توان تولید دانه های روغنی را تا سه برابر افزایش داد که این کار نیازمند عزم ملی و همگانی برنامه ریزی و حمایت دولت است./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.