برای حذف دلالان از بازارمیوه نیازمند مشارکت مردم و نهادهای دولتی هستیم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نوری گفت: علت اصلی چند برابر بودن قیمت میوه‌ها حضور دلالان متعدد در بازار است که شناسایی و حذف آنها کار آسانی نیست.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: متأسفانه حضور واسطه‌ها و دلالان زیاد در بازار میوه‌ها شدیداً به چشم می‌خورد که این معضل خود به خود موجب بالا رفتن قیمت این محصولات تا حد چند برابر قیمت واقعی آنها شده است.
 
وی افزود: با اینکه نظام مالیات بر ارزش افزوده امکان شناسایی تمامی واسطه‌های درگیر در روند تولید محصولات را فراهم می‌کند اما این کار در عمل به وقوع نمی‌پیوندد. چرا که این واسطه‌ها بسیاری از معاملات خود را به صورت شفاهی انجام می‌دهند و فعالیت‌های تجاری آنها در دفاتر رسمی دولت ثبت نمی‌شود.
 
نوری ادامه داد: با توجه به وضع موجود انتظار می‌رود مراجع ذیربط مانند وزارت صنعت و معدن، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و مراجع تنظیم بازار که اخیراً در وزارت کشاورزی مستقر شده‌اند وارد عمل شده و کنترل و نظارت خود را در بازار میوه به دست گیرند.
 
نوری از جمله راهکارهای خروج از وضع موجود را ایجاد مجموعه‌هایی برای عرضه مستقیم تولیدات کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد و استقرار چنین مجموعه‌هایی در نقاط مختلف شهر به طور قطع منجر به کاهش قیمت‌ها و نزدیک شدن آنها به سطح قیمت واقعی خواهد شد.
 
انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.