برای حمایت از ارزش پول ملی، جوایز iبه ریال پرداخت می گردد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از سینما پرس در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

دبیر ششمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت:

سینماپرس-گروه سینما/ دبیر ششمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت گفت: برای حمایت از ارزش پول ملی، جوایز iبه iبهترین های این دوره از جشنواره iبه ریال پرداخت می گردد.

شفیع آقا محمدیان، دبیر ششمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در نشست خبری امروز با بیان این مطلب اظهار داشت: جشنواره بین المللی سینما حقیقت از شنبه ۱۳ آبان ماه iبه مدت هشت روز در سینما فلسطین، عصر تازه برگزار خواهد شد. یکی از مهمترین بخش های این جشنواره، بخش بین الملل است که در این دوره ۷۰ فیلم از ۲۸ کشور جهان از جمله لهستان، اسپانیا، ترکیه، آلمان، چک و در آن حضور خواهند داشت.

وی تصریح نمود: ۳۲ اثر در بخش مسابقه بین الملل حضور خواهند داشت که از این تعداد ۱۲فیلم در بخش سینمای کوتاه، ۱۰ فیلم در بخش نیمه بلند و ۹ فیلم در بخش بلند حضور خواهند داشت.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از برنامه های اصلی این دوره از جشنواره برگزاری سه نکوداشت اصلانی فیلمساز، هدایت الله iبهبودی پژوهشگر برتر و گمنام و صافی مستند ساز را خواهیم داشت. همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی در فرهنگستان هنر با موضوع مستند علمی و صنعتی، قم شناسی و مذهب در مستند سازی و بسیارزیباشناسی هنر از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره است.

وی ادامه داد: ابرهیم دینایی، اکبر عالمی، جواد شمقدری، پدرام خسرونیا، فرهاد ورهرام کارگراه های آموزشی را برگزار می نمایند. انتشار یافتن مجله سینما حقیقت، روزنامه حقیقت، کاتالوگ و … از دیگر برنامه های این دوره است. همچنین تلاش شده تا روزنامه حقیقت در قطع روزنامه های معمولی انتشار یافته و در کیوسک های روزنامه نیز در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

آقامحمدیان گفت: یکی از تغییرات مهم در نحوه برگزاری این دوره از جشنواره اهدای جوایز براساس پول ایرانی است. جایزه در نظر گرفته شده برای iبهترین فیلم ۱۵ میلیون تومان و برای فیلم های دوم تا سوم iبه ترتیب ۱۰ و ۶ میلیون تومان خواهد بود. در واقع پرداخت جوایز با پول ایرانی، iبه سبب تحریماتی اروپا خواهد بود. این در حالی است که سال پیش مبلغ ۱۰ هزار یورو iبه iبهترین فیلم تقدیم می شد.

وی با اشاره iبه اینکه جشنواره های خارجی معمولا جوایز نقدی پرداخت نمی نمایند و بیشتر معتقد می باشند که لوح تقدیر و یا تندیس جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: نباید جشنواره های خارجی را چندان جدی گرفت، کشورهای مختلف براساس وضعیت اقتصادی خود جوایزی را برای سینماگران در نظر می گیرند.

وی ابراز داشت: یکی از اتفاقات قابل توجه در این دوره از جشنواره، نمایش فیلم های مستند بخش داخلی در ۲۲ دانشگاه سراسر کشور است.

حسین خورشیدی مدیر بخش ملی این جشنواره ادامه داد: ماه آبان را می توان iبهار فرهنگ دانست، چرا که بیشتر جشنواره های هنری و مطبوعاتی در این دوره برگزار می گردد. در این دوره از جشنواره ۳۳۰ عنوان فیلم در بخش های ملی، بین المللی و جنبی حضور خواهند داشت که مجموع آن iبه حدود ۲۷ هزار دقیقه خواهد رسید.

وی گفت: این دوره از جشنواره در ۸ روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب برگزار می گردد. آثار ارسالی iبه جشنواره نشان می دهد که در عرصه تولید حجم کمی و کیفی آثار بالا رفته که نیازمند بازتاب مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۱۳۸


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.