برای رسیدن به زندگی دینی مصالح جامعه را به خودخواهی‌های داخلی ترجیح دهیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

0-14.jpg

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث گفت: گرچه اندیشمندان اسلامی تاکنون دستورالعمل‌های دینی را در بسیاری از ابعاد زندگی برای جامعه بیان نموده‌اند اما کمتر به این نکته توجه شده که می‌توان یک سبک زندگی دینی داشت و به همه ابعاد و زوایای زندگی رنگی اسلامی زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به «آیه ۱۳۸ سوره بقره صِبْغَهَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَهً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ» اظهار نمود: صبغه‌الله یعنی رنگ خدا و چه رنگی بهتر از رنگ خدا است، در این آیه شریفه مقصود خداوند این است که ایمان ما به خدا و ساختن زندگی مطابق با موازین الهی ما را به رنگ خدایی که بهترین رنگ است در می‌آورد.

وی افزود: در سیره و دستورات معصومان نیز که تببین‌کنندگان حقیقی وحی می باشند برای همه ابعاد زندگی الگو ارائه شده است.

این استاد علوم و حدیث با بیان این‌که «دین اسلام برای زندگی فردی و اجتماعی برنامه دارد» تصریح نمود: دین برای رابطه انسان با خودش با خدایش، تعامل با شهروندان، تعامل با حاکمان، حتی تعامل با طبیعت مدرن برنامه دارد، در هر حوزه از سبک زندگی با استفاده از متون دینی می‌توانیم به مدینه فاضله برسیم.

سبحانی‌نیا در ادامه به نقش اندیشمندان به ویژه حوزویان در زمینه ترویج سبک زندگی دینی اشاره نمود و گفت: امت اسلامی با بسیاری از آموزه‌های دینی آشنا است، ولی در مرحله عمل با مشکل مواجه هستیم، امروزه بیش از آنکه مشکل جهل و نادانی نسبت به آموزه‌های دینی مطرح باشد مشکلات دیگری همچون مشکلات مدیریتی و اقتصادی جامعه را آزار می‌دهد.

وی افزود: اگر بتوانیم جامعه را از امنیت اقتصادی و ثبات برخوردار کنیم و سوء استفاده نکنیم جامعه در مسیر صحیحی حرکت می‌کند.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث با بیان این‌که «برای نیل به سعادت یک جامعه، همه ابعاد آن باید متناسب با هم رشد نمایند» تصریح نمود: برای رسیدن به سعادت یک جامعه اهل اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اصحاب، علوم و دانش و بقیه حوزه‌های مختلف باید دست به دست هم یکصدا و متحد در جهت پیشرفت جامعه حرکت نمایند.

وی در پایان گفت: برای رسیدن به یک زندگی دینی باید مصالح جامعه را به خودخواهی‌های داخلی ترجیح بدهیم و جامعه برای ما مهم‌تر از عقاید شخصی باشد و در تعاملات جامعه حسن ظن را مبنا قرار دهیم نه سوء ظن را، زیرا اینگونه است که اختلافات ما حل شده و زندگی دینی در جامعه رواج پیدا می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.