برای کنترل وزن کودکان هوشمندانه‌ عمل کنید

۰۵ تیرماه ۱۳،
ممتاز نیوز: متخصصان اطفال اخطار می‌دهند که استفاده از لحن تند و الفاظ خشن و غیرمودبانه برای مقابله با پرخوری و اضافه وزن در کودکان، گرایش آنها را به سوی رژیم‌های غذایی ناسالم و عادت‌های غلط تغذیه‌ای افزایش می‌دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان تغذیه و سلامت در این مقاله با ارائه چند پیشنهاد ساده اما کاربردی به والدین کمک می‌کنند که به شیوه‌ای هوشمندانه و بدون نیاز به برخورد مستقیم و آمرانه، فرزندان خود را به داشتن تغذیه سالم و کاهش وزن ترغیب نمایند.

این کارشناسان قبل از هر چیز تاکید دارند که لفظ چاقی را از صحبت‌های خود حذف کنید. بچه‌هایی که به اضافه وزن و چاقی دچار می باشند در مواجه با تذکرات مداوم و خشک والدین در مورد کاهش وزن، واکنش عکس نشان داده و به عادت‌های نامناسب غذایی و پرخوری روی می‌آورند.

بهترین روش کنترل وزن کودکان، صحبت از عادت‌های سالم غذایی مانند معرفی غذاهای سالم و تشویق آنها به مصرف بیشتر این قبیل خوردنی‌هاست.

همچنین پیشنهاد می‌شود که به جای تذکرات پی در پی و منع فرزندان از خوردن غذاهایی که سبب اضافه وزن می‌شوند، خوردن میوه و سبزیجات و سایر مواد غذایی سالم را به کودکان پیشنهاد دهید و خودتان نیز به این پیشنهاد‌ها عمل کنید و غذاهای سالم بخورید و فواید آن را برای فرزندانتان توضیح دهید.

به گفته «جریکا برگ»، استادیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مینسوتا که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، طی ۳۰ سال قبل نرخ چاقی در بزرگسالان آمریکایی سه برابر شده است.

همچنین طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، حدود ۲۰ درصد از اشخاص بین ۱۲ تا ۱۹ سال چاق بوده و بیش از این تعداد اضافه‌ وزن دارند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.