برتری آلمان مقابل یونان در نیمه اول

تیم‌های ملی آلمان و یونان از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران دومین مصاف مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها را آغاز کردند و نیم نخست را ژرمن‌ها با تک گل فیلیپ لام، کاپیتان خود به پایان بردند. این نتیجه در حالی به دست آمد که آلمان‌ها از همان ابتدای بازی کنترل توپ و زمین را در اختیار داشتند و صاحب موقعیت های متعددی شدند که حتی یک بار در دقیقه ۴ به گل رسیدند، اما داور بازی آن را مردود دانست.

در ابتدای این پیکار یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان با ایجاد ۴ تغییر نسبت به بازی قبلی باعث تعجب همگان شد. وی جروم بواتنگ، ‌مدافع عضو بایرن را که در جدال با دانمارک دو اخطاره بود، به خط دفاع بازگرداند. همچنین به جای توماس مولر و لوکاس پودولوسکی از مارکو رویس و آندره شورله استفاده کرد. در خط آتش نیز برخلاف سه بازی قبلی از وجود میروسلاو کلوزه بهره گرفت.

در تیم یونان نیز فرناندو سانتوس، سرمربی این تیم نیز به جای کاراگونیس، کاپیتان دو اخطاره ‌اش از وجود ماکوس در خط میانی اش سود جست. نتیجه این تغییرات سبب تحرک بیشتر درجناحین ژرمن ها شد.

*دقایق حساس نیمه اول:

دقیقه یک و ۲:ژرمن‌ها در دو دقیقه نخست با ارائه بازی هجومی توسط کلوزه و رویس صاحب موقعیت‌های خوبی شدند.

دقیقه ۴: ژرمن‌ها حتی در دقیقه ۴ توسط شورله به گل رسیدند که دامیر اسکومینا، ‌داور اهل اسلوونی آن را مردود دانست.

دقیقه ۱۲: نیز روی پاس خدیرا، مارکو رویس با ضربه ای محکم به سمت دروازه حریف نواخت که با کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲ : همکاری خوب اوزیل، رویس و شورله باعث شد تا اوزیل صاحب موقعیت عالی برای گلزنی شود که او به دست دروازه بان شوت کرد.

دقیقه ۲۳: روی پاس اوزیل رویس به سمت دروازه یونان ضربه زد که سنگربان حریف توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۷: سالپینگس، بازیکن با تجربه خط حمله یونان از خط دفاع آلمان گریخت و به سمت دروازه حریف رفت که مانوئل نویر همچون یک مدافع توپ وی را جمع کرد.

دقیقه ۳۳ : آندرله شورله از جناج چپ آلمان به درون محوطه حریف رفت و به سمت دروازه یونانی ها شوت کرد که از کناره دروازه تیم رقیب عبور کرد.

دقیقه ۳۵ : شوت محکم خدیرا توسط دروازه بان یونان مهار شد.

دقیقه ۳۹ : فیلیپ لام پشت محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و با شوتی محکم عاقبت قفل دروازه یونانی‌ها را گشود تا نیمه اول با برتری ژرمن ها به پایان برسد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.