برخورد تعزیراتی تولید را نابود می‌کند

خبرگزای آریا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه حضور به موقع دولت در بازار می‌تواند در آستانه ماه مبارک رمضان از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند، تصریح کند: برخورد تعزیراتی در شرایط کنونی نمی‌تواند بازار را آرام کند،اگر هزینه تمام شده تولیدکننده بالا باشد و نتواند هزینه‌هایش را پوشش دهد، تولیدکننده تولید را حذف یا کاهش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، جعفر قادری نوسانات نرخ ارز و اجرای نادرست قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را دو علت گرانی‌های موجود برشمرد و گفت: در شرایط کنونی که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم دولت برای آرامش بازار باید برنامه داشته باشد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت پیش‌تر به نهاده‌های کشاورزی یارانه اختصاص می‌داد، افزود: این یارانه‌ها در جریان  اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها صرف توزیع نقدی به مردم شد و اثرات این توزیع نقدی یارانه امروز در جامعه در قالب گرانی نمود پیدا کرده است.

دولت از تأمین نهاده‌های دامی تفره می‌‎رود
وی ادامه داد: دولت از تأمین نهاده‌های زراعی و دامی تفره می‌رود و این مسئله موجب ورود تولیدکنندگان به بازار آزاد و واردات  شده است که در آن بازار هم به علت نوسانات و بالا بودن نرخ ارز، دلالی‌های فراوانی به وجود آید و مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان ایجاد شده است.
قادری تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده نهاده‌های دامی بالا است و برخی افراد نیز از وضعیت ایجاد شده سوء استفاده می‌کنند به همین علت قیمت تمام شده برخی کالاها افزایش چشمگیری داشته است.
وی با تأکید بر اینکه برخورد تعزیراتی در شرایط کنونی نمی‌تواند بازار را آرام کند، گفت: اگر هزینه تمام شده تولیدکننده بالا باشد و نتواند هزینه‌هایش را پوشش دهد، تولیدکننده تولید را حذف یا کاهش می‌دهد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، یادآور شد: قیمت‌ها همواره در آستانه روزهای خاص افزایش می‌یابد  به همین دلیل حضور به موقع دولت در بازار مثل دپو کردن کالاهای اساسی و ایجاد بازارچه‌های ماه مبارک رمضان  می‌تواند از افزایش قیمت‌ها در این مقطع جلوگیری کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.