برخورد پلیس با مخدوشگران پلاک تشدید می‌شود

جانشین پلیس راهور پایتخت از تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از امروز شنبه، خبر داد.

برخورد پلیس با مخدوشگران پلاک تشدید می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، سرهنگ موسوی پور گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

وی افزود: در طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک، ضمن توقیف وسیله نقلیه، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود.

موسوی پور خاطرنشان کرد: پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در مبادی ورودی طرح کاهش آلودگی هوا و در هنگام شب در بحث تردد‌های شبانه ضمن شناسایی متخلفین (پوشش و مخدوشی پلاک) و رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک وسیله نقلیه کرده برای اعمال قانون یا معرفی به مراجع قضایی اقدام کنند.

وی افزود: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن را پیگیری می‌کند.

موسوی پور تصریح کرد: تخلفات ناخوانا بودن پلاک، تخلفات تغییر محل نصب پلاک، تخلفات تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین شده، تخلفات پوشش پلاک، تخلفات مخدوشی (دستکاری ارقام)، ضمن اعمال قانون بر حسب تخلف رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مخدوشی پلاک و یا تغییر در ارقام پلاک جرم محسوب شده و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی از ۶ ماه تا یک سال حبس برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هر راننده‌ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می‌دهد ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک یا کاهش آلودگی هوا شده یا از محدودیت‌های شبانه عبور کرده و با سرعت غیرمجاز حرکت و یا از چراغ قرمز رد شود.

موسوی پور گفت: این طرح از امروز شنبه، در سطح معابر و بزرگراه‌های شهر تهران تشدید شده و رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که تخلفات آنان هم از دوربین‌های نظارتی و کنترل ترافیک و همچنین تیم‌های مستقر در این طرح رصد و برخورد شده و ضمن اعمال قانون در صورت رویت تخلف دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه رانندگان متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.