برداشت برنج در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری گلوگاه


برداشت برنج در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری گلوگاه

۱۹:۴۰ (شنبه ۷ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از آغاز برداشت برنج در سطح سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

علی طاهری امیری افزود: نخستین برداشت برنج شهرستان گلوگاه در سطح پنج هکتار از نوع رقم طارم محلی در روستای تیرتاش این شهرستان انجام گرفت.

وی افزود: با آغاز برداشت برنج در این شهرستان، پیش بینی می شود از مجموع سه هزار هکتار سطح زیرکشت برنج شهرستان گلوگاه در سالجاری بیش از ۱۶ هزارتن شلتوک برنج استحصال شود.

تقدیراز مدیرجهادکشاورزی شهرستان میاندرود

رضا عظیمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اهدا لوح تقدیر به سید شبر موسوی تاکامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود از تلاشها و پیگیری امور مربوط به سازماندهی و ساماندهی تشکیلات اداری تازه تاسیس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود و پیشبرد اهداف سازمانی بخش کشاورزی شهرستان تقدیر کرد.

رضا عظیمی با اهدا لوح تقدیر به مهندس سید شبر موسوی تاکامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود از تلاشها و پیگیری امور مربوط به سازماندهی و ساماندهی تشکیلات اداری تازه تاسیس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود و پیشبرد اهداف سازمانی بخش کشاورزی شهرستان قدردانی کرد.

اجرا طرح اصلاح نژاددام روستایی بر روی ۶ هزار راس دام

معاون بهبود تولدیات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از در حال اجرا بودن طرح اصلاح نژاد دام روستایی روی بیش از شش هزار راس دام سبک و سنگین در سطح دامداریهای مازندران خبر داد.

حسین نگهدار افزود: گردهمایی یکروزه دامداران تحت پوشش اصلاح نژاد دام روستایی با شرکت جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی جهاد کشاورزی مازندران دامداران و … در روستای گاوان آهنگرشهرستان قائمشهر برگزار گردید. او افزود: تغییر عملکردو افزایش بهره‌وری اقتصادی تولید دام و افزایش سرانه تولید شیر و گوشت از اهداف این طرح می‌باشد. نگهدار با اشاره بهاینکه این طرح کاملاً بصورت رایگان برای دامداران تحت پوشش انجام می شود.

وی افزود:با عقد قرارداد با ۱۹ شرکت خدمات مشاره ای فنی و مهندسی مورد تائید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و بکارگیری کارشناسان دامپروری و ماموران تلقیح مصنوعی مجرب، کار ثبت مشخصات و شناسنامه دار کردن دامهای تحت پوشش و اصلاح نژاد دام و رکوردگیری شیر،چربی، پروتئین، سلول های سوماتیک و وزن کشی گوساله و بره های متولد شده انجام می‌ گیرد.

وی گفت: پس از اجرای عملیات اصلاح نژادی براساس دستورالعمل های ابلاغی و در یک پروسه زمانی پیش بینی می شود میزان تولید شیر گاو بومی اصلاح شده از ۵ کیلوگرم به ۱۵ کیلوگرم و میزان بره دهی دردام سبک از ۰/۸ به ۳/۱ در سال ارتقاء یابد.

.

.

.

.

.

.

.

.

ایلنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.