برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان آغاز شد

هرمزگان با هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه میگو رتبه دوم تولید میگوی پرورشی پس از استان بوشهر را دارد .

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شیلات، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان پیش بینی کرد : امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن میگو از نوع وانامی از مزارع  پرورش میگو این استان برداشت می شود که  ۱۵ درصد بیشتر از برداشت پارسال افزایش داشته باشد.
 
کریمی علت افزایش تولید این نوع میگو را استفاده از گونه وانامی و کوتاهی دوره رشد اعلام کرد.
اکنون در همه مزارع پرورش میگوی هرمزگان به علت نیاز غذایی کمتر، سرعت رشد بیشتر، مقاوم به دما و شوری آب، گونه وانامی پرورش داده می شود.

پرورش میگوی گونه وانامی برای نخستین بار در سال ۸۸ به صورت آزمایشی در سطح ۲۰ هکتار  از مزارع پرورش میگو در هرمزگان آغاز شد.

تا پیش از سال ۸۸ میگوی گونه موزی پرورش داده می شد که به علت رژیم گوشت خواری، هزینه بربودن غذا ، طولانی بودن دوره رشد و حساس بودن، این گونه کنار گذاشته شد.

اکنون ۵ مرکز پرورش میگو در تیاب جنوبی و شمالی شهرستان میناب، سایه خوش و بندرمقام شهرستان بندرلنگه و جزیره هنگام با اشتغالزایی هزار و ۵۰۰ نفر فعال است.

وی  گفت: امسال هزار و ۵۰۰ تن از میگوهای پرورشی به ارزش هرکیلو ۹ دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس، ایتالیا، مصر و لبنان صادر می شود.

پارسال ۳۰۰ تن میگوی پرورشی از هرمزگان به ارزش یک و نیم میلیون دلار صادر شد. برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تا بهمن ادامه دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.