بررسی اعتبارنامه هشت نماینده

جام جم آنلاین: کمیسیون تحقیق مجلس بعدازظهر فردا جلسه دارد و در این جلسه اعتبارنامه هشت منتخب مجلس نهم را بررسی خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار جام جم آنلاین، احمد توکلی، الیاس نادران، حسین نجابت، طیب زاده نوری، جواد کریمی قدوسی، علاءالدین بروجردی، علی ایرانپور و حبیب برومند هشت منتخب مجلس نهم هستند که اعتبارنامه شان به کمیسیون تحقیق مجلس ارجاع شد.

وظیفه اصلی کمیسیون تحقیق مجلس، رسیدگی به اعتبارنامه منتخبانی است که در شعب بررسی کننده مورد اعتراض قرار گرفت.

اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه به شعبه ۱۳ بررسی کننده اعتبارنامه‌ها ارجاع شده بود که با اعتراض الیاس نادران و احمد توکلی منتخبان تهران روبرو شد.

شعبه مذکور پس از استماع نظرات اعتراض کنندگان و همچنین دفاعیات ایرانپور این اعتبارنامه را تایید نکرد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته مجلس گزارش رد اعتبار نامه ایرانپور در صحن مجلس مطرح شد و اعتبارنامه وی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

اعتبارنامه توکلی و نادران نیز با اعتراض ایرانپور روبرو شد که برای بررسی به کمیسیون تحقیق رفت. البته شعبه شش که اعتبارنامه این دو منتخب تهران را تائید کرد اما ایرانپور در صحن مجلس مجددا به آن اعتراض کرد که برای بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق رفت.
 
همچنین اعتبارنامه حبیب برومند منتخب پارس‌آباد به شعبه چهار بررسی کننده اعتبارنامه‌ها ارجاع شده بود که با اعتراض احمد توکلی روبرو شد.

 این شعبه پس از شنیدن دلایل توکلی و دفاعیات برومند اعتبار نامه مذکور را تایید کرد، اما هنگامی که در جلسه علنی امروز مجلس گزارش تایید این اعتبار نامه مطرح شد احمد توکلی مجددا به آن اعتراض کرد و اعتبار نامه مذکور برای بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

جواد کریمی قدوسی منتخب مشهد نیز به اعتبار نامه بروجردی که در شعبه سه بررسی و تائید شده بود، اعتراض کرد و این اعتبارنامه هم به کمیسیون تحقیق رفت. بروجردی هم به اعتبار نامه کریمی قدوسی اعتراض کرد و آن را به کمیسیون تحقیق فرستاد.

اعتبارنامه حسین نجابت و زهره طیب زاده نوری منتخبان تهران هم با اعتراض قادر مرزی منتخب سنندج نیز به کمیسیون تحقیق ارجاع شده است.

کمیسیون تحقیق با دعوت از منتخبان اعتراض کننده و همچنین استماع دفاعیات منتخبان مورد اعتراض واقع شده، گزارش تایید و یا عدم تایید اعتبار نامه را در صحن مجلس ارائه می کند. اگر اعتبارنامه ای در کمیسیون تحقیق رد شد، در صحن مجلس آن اعتبار نامه رای گذاشته می شود و یا اگر اعتبار نامه در این کمیسیون تائید شد و در صحن مجلس مجددا به آن اعتراض شود، آن اعتبارنامه ها به رای مجلس گذاشته می شود که برای تصویب باید نصف بعلاوه یک نمایندگان حاضر در صحن به آن رای مثبت دهند در آن صورت منتخبان مذکور بصورت رسمی نماینده خواهند شد در غیر این صورت این منتخبان باید مجلس را ترک کنند.

کمیسیون تحقیق مرکب از ۱۵ نماینده هستند که از شعب پانزدگانه مجلس معرفی شدند که اسامی آنها عبارتند از:

۱- ارسلان فتحی پور نماینده کلیبر و هوراند

۲-نادر قاضی پور نماینده ارومیه

۳-احمدعلی مقیمی نماینده بهشر و نکا

۴-مهدی کوچک زاده نماینده تهران

۵-جواد سعدون زاده نماینده آبادان

۶-جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد

۷-قاسم عزیزی نماینده شازند

۸-عوض حیدرپور نماینده شهررضا

۹- محمدعلی اصفهانی

۱۰-عباس فلاحی

۱۱-مجید جلیل سر قلعه

۱۲-الهیار ملک شاهی رئیس

۱۳-احمد جباری

۱۴-عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان

۱۵-مهدی اسفنایی منتخب فریدن و فریدونشهر

ملک‌شاهی رئیس، قاسم عزیزی و اسفنایی نواب رئیس، عبدالرضا عزیزی سخنگو، نظری‌مهر و حیدرپور دبیر این کمیسیون هستند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.