بررسی حال و هوای این روزهای سینمای ایران در رادیو فرهنگ

یکشنبه ۴ تیر – ۰۵:۲۰:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- وضعیت سینمای ایران که این روزها با حواشی و بحث‌هایی پیرامون موضوع اکران خبرساز شده است، در برنامه سینمایی این هفته هفت اقلیم بررسی می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، برنامه سینمایی این هفته هفت اقلیم که پنجم تیر پخش می شود، به حاشیه های اکران اختصاص دارد.
حاشیه‌های اخیر اکران سینما که از اکران نوروزی و با توقف نمایش دو فیلم «گشت ارشاد» و «خصوصی» آغاز شد، این روزها ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است. وقتی مدیران سینمایی حوزه هنری و شهرداری به نمایش نگذاشتن برخی فیلم‌ها در سینماهایشان را اعلام کردند و مسئولان حوزه هنری در تازه‌ترین واکنش از اکران نشدن فیلم «خوابم می آد» خبر دادند، شورای صنفی نمایش هم اعلام کرد که حواله اکران فیلم‌ها را در دوره‌های بعد به سینماهای حوزه هنری نمی‌دهد. این درحالی است که برخی پخش کنندگان و تهیه کنندگان سینما معتقدند سینمادار با پخش کننده یک فیلم تصمیم به اکران یک فیلم می گیرند و شورای صنفی نمایش نمی تواند تصمیم گیرنده اصلی ارائه حواله اکران فیلم باشد و فقط قراردادها در آنجا ثبت می‌شود.
با توجه به این حواشی علیرضا سجادپور، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و رضا سعیدی پور، مدیر پردیس سینمایی آزادی مهمانان هفت اقلیم هستند تا به نقد و بررسی این مشکلات بپردازند.
برنامه هفت اقلیم کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱ از موج اف‌ام ردیف ۱۰۶ پخش می‌شود.
سحر عصرآزاد کارشناسی،حسن آزادی اجرا، امیرحسین محمودی تهیه‌کنندگی و مهدی آزادی سردبیری برنامه روزهای  دوشنبه هفت اقلیم را که به سینما اختصاص دارد، برعهده دارند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۷۲۰۱۶۷۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.