بررسی زندگی‌نامه ۲۰۰ شخصیت جهان تشیع در دو نشست تخصصی

خبرگزاری آریا- در دو نشست تخصصی شورای علمی گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم (ع)زندگی‌نامه ۲۰۰ تن از شخصیتهای موثر جهان تشیع که در مجموعه ستارگان حرم زندگی‌نامه آنان به چاپ رسیده، بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، اولین و دومین جلسه کارشناسی شورای علمی گلشن ابرار با هدف شناسائی و معرفی عالمان جهان تشیع با حضور اساتید عضو شورا، حجج اسلام محمد جعفر طبسی، مسئول حوزه علمیه سوریه، ناصر باقری بیدهندی، نماینده جامعه المصطفی در پاکستان، ناصرالدین انصاری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، عبدالرحیم اباذری محقق و پژوهشگر و عبدالصمد جودتی مدیر گروه گلشن ابرار برگزار شد.
در این دو نشست، رزومه ۲۰۰ تن از شخصیتهای موثر جهان تشیع که در مجموعه ستارگان حرم ترجمه آنان به چاپ رسیده است، مطرح و پس از بحث و بررسی‌های کارشناسان  حاضر در جلسه، ۴۶ نفر از شخصیتها با اکثریت آراء به تصویب رسیدند. پس از تصویب شخصیتها، تهیه ترجمه آنان در دستور کار گروه گلشن ابرار قرار می‌گیرد تا پس از تالیف و دفاع در مجمع اهل قلم، در مجموعه گلشن ابرار به چاپ برسد.

* برگزاری سیزدهمین نشست گلشن ابرار بانوان
سیزدهمین نشست بانوان پژوهشگر با هدف نظام مند کردن گلشن ابرار، ویژه بانوان و ارتقاء کمی و کیفی آثار پژوهشی، با حضور دکتر عابدینی و حجت الاسلام عبدالصمد جودتی و با شرکت فعال محققان این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این نشست علمی‌پژوهشی، شرح حال یک تن از بانوان تاثیر گذار جهان تشیع ارائه و دفاع شد.
این اثر پژوهشی پس از بحث و بررسی های کارشناسانه با اصلاحات مورد نظر استاد ناظر و مدیر گلشن ابرار مورد پذیرش قرار گرفت. دکتر عابدینی با تاکید بر انسجام ساختاری و محتوائی مقاله در جهت تکمیل آثار علمی پژوهشگران مطالب ارزنده ای را بیان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جودتی نیز با تاکید بر پرهیز از اطناب و پرداختن به مسائل حاشیه ای،  بر دقت و تسریع در اعمال نکات تکمیلی ارزیابان نشست، تاکید کرد.
بر اساس اعلام پژوهشکدۀ باقرالعلوم (ع): وی  با تاکید بر اهمیت تهیه شناسه مقالات، از محققین گروه متبوعش خواست تا اسامی پیشنهادی خود را با در نظر گرفتن ملاک تعریف شده برای افراد، حداکثر تا یک هفته بعد ارائه کنند، تا پس از تصویب در شورای علمی گلشن ابرار اقدام به تالیف مقالات شود. 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.