بررسی مشخصات نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

گردهمایی سالانه ETSI Future Mobile به منظور مشخص شدن قابلیت‌های نسل پنجم شبکه‌های موبایلی و روی کار آمدن نسخه بعدی شبکه‌های کنونی ۴G برگزار شد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این کنفرانس اعلام شد که تمام قابلیت های شبکه ۵G هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما بعضی قابلیت‌ها از هم‌اکنون نهایی شده است که می‌توان آن‌ها را در جریان توسعه شبکه ۵G به کار گرفت.
 
پنجمین نسل شبکه‌های موبایلی قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا است که خدمات مبتنی بر آن با هزینه بسیار اندک عرضه می‌شوند. بر این اساس کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا پیش از سال ۲۰۲۰ میلادی شبکه مخابراتی ۵G و خدمات وابسته به آن را نخواهیم دید.
 
با این وجود، کارشناسان از هم‌اکنون اعلام کردند که ۵G می‌بایست سرعتی بیشتر از شبکه مخابراتی ۴G را ارایه دهد. 
 
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شبکه مخابراتی ۵G میزان ترافیک اطلاعاتی به طور قابل ملاحظه افزایش خواهد یافت و تعداد دستگاه‌های موبایلی متصل به آن بیشتر خواهد شد. بر این اساس باید امکاناتی اندیشیده شود تا ظرفیت لازم در این زمینه فراهم گردد.
 
کمیسیون اروپا به منظور پشتیبانی از فناوری‌های مرتبط با شبکه مخابراتی ۵G سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار انجام داده است. طبق گزارش‌های رسیده، این سازمان قصد دارد بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۰ میلادی در بخش تحقیق و توسعه برای فناوری یاد شده ۷۰۰ میلیون دلار هزینه کند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.