برنامه‌های بزرگداشت امامزاده صالح (ع) اعلام شد

33-196.jpg

مدیر آستان مقدس امامزاده صالح (ع) با اشاره به اول مهرماه روز بزرگداشت امامزاده صالح (ع) گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای به این مناسبت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی با اشاره به سالروز گرامیداشت امامزاده صالح (ع) در تقویم ملی کشور گفت: حضور بابرکت امام معصوم (ع) و امامزادگان به واسطه ظلم و جور خلفای ستمگر، در ایران برکت و نعمتی است که ملت ایران از آن بهره‌مند است.

وی افزود: پنجم ذی‌القعده به عنوان سالروز گرامیداشت بقاع متبرکه سراسر کشور در تقویم سال ۹۲ نام‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که «از سه روز قبل به پیشواز روز بزرگداشت آستانه مقدس امامزاده صالح (ع) می‌رویم» خاطرنشان کرد: برنامه‌های جنبی آستان از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود تا مردم مشتاق از سلسله‌ برنامه‌های مذهبی آستان امامزاده صالح (ع) بهره‌مند شوند.

وی افزود: پنج‌شنبه شب دعای پرفیض کمیل در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار می‌شود که این مراسم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

گواهی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش از مراسم سالروز بزرگداشت امامزاده صالح (ع) تصریح کرد: دعای پرفیض ندبه در مورخ ۳۱ شهریور مصادف با ۴ ذی‌القعده به طور مستقیم از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

وی با اشاره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سالروز بزرگداشت امامزاده صالح (ع) اظهار کرد: این برنامه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه آغاز و شامل برنامه‌های جنبی همچون سخنرانی، مداحی و برگزاری نمایشگاه عکس خواهد بود.

مدیر آستان امامزاده صالح (ع) ادامه داد: در این مراسم از قاری بین‌الملی قرآن استاد سعید طوسی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله فاطمی‌نیا به عنوان سخنران و محمد طاهری به عنوان مداح دعوت به عمل آمده تا به اجرای برنامه‌ بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس در آستانه روز بزرگداشت امامزاده صالح (ع) ادامه داد: نمایشگاه عکسی با موضوعات مذهبی در صحن امامزاده و نیز متروی ایستگاه تجریش در میدان قدس برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگان از حال و هوای برنامه‌ها در این آستان و نحوه بازسازی آن از گذشته تاکنون آشنا شوند.

گواهی تصریح کرد: همزمان با سالروز بزرگداشت آستانه امامزاده صالح (ع) از شبکه‌های یک، دو و جام جم فیلم مستندی با عنوان از «تبار آفتاب» پخش می‌شود.

گواهی با اشاره به راه‌اندازی سایت اینترنتی آستانه امامزاده صالح گفت: این سایت اینترنتی به آدرس www.noaresaleh.ir آماده بازدید زایران است تا به طور مجازی از فضاهای آستان دیدن کنند و به زیارت بپردازند.

همچنین همزمان با روز گرامیداشت امامزاده صالح (ع) از خادمان موظفی و داوطلب و خیرین که از کمک‌های مالی خود به آستان دریغ نکرده‌اند، تجلیل خواهد شد.

اول مهرماه مصادف با پنچم ذی‌القعده در تقویم‌ها به نام روز بزرگذاشت امامزاده صالح بن موسی الکاظم (ع) نامگذاری شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.