برنامه بانک مرکزی برای رهایی از دلار محوری

۱۳م آذر ،

بینا- رئیس کل بانک مرکزی، با اعلام اینکه نرخ ارز در کشور تاکنون اساسی‌ترین پارامتر اقتصادی برای تصمیم‌گیران بوده است، گفت: بانک مرکزی برای برون رفت از دلار محوری در اقتصاد کشور برنامه‌های تازهی دردست اقدام دارد.
به گزارش بینا، محمود بهمنی به ایلنا گفت: متاسفانه طی ۵۰ سال قبل تجارت و اقتصاد کشور حول محور دلار بوده است و با هر نوسان دلاری، اقتصاد کشور دچار تلاطم شده است، لذا بانک مرکزی برای رهایی از دلار محوری دراقتصاد کشور در تلاش است تا ارزهای تازه را جایگزین آن کند.
به گفته بهمنی پیمان‌های اقتصادی با کشورهای مستقل توسط ایران، یکی از زمینه‌های مهم برای رهایی از دلار محوری در اقتصاد کشور است.
رئیس شورای عالی پول و اعتبار گفت: تمام تصمیمات و سیاست گذاری‌ها لازم در این زمینه با حفظ ارزش ریال در برابر ارز خارجی صورت خواهد گرفت.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به تدریج با بالارفتن حجم عملیات ارزی مرکز مبادلات ارزی، آثار آن در قیمت ارز در بازار پدیدار خواهد شد، بیان داشت: کار گروهی ویژه موضوع تعهدات قبل بخش خصوصی و بانک‌های عامل را مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و چگونگی تامین ارز آن‌ها نیز بررسی می‌شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.