برنامه ریزی لیگ امسال حرفه‌ایی نبود

۱۴ام بهمن ،

مدیر فنی تیم های مقاومت و عملدار کربلا گفت: بزرگترین اشکال لیگ امسال فینال رقابتها بود که کاملا غیر حرفه‌ایی پایه ریزی شد.

فاطمه مسطوره بک مدیر فنی تیم مقاومت و عملدار کربلا ضمن ابراز خرسندی از بازگشت مدیر سابق فدراسیون به این ورزش به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: خوشحالیم که مدیری آشنا به کاراته وارد فضای این ورزش مدال آور شده و با تمام مشکلات این ورزش آشناست و نیازی به توضیح مشکلات به وی نیست.

اما در خصوص رقابتهای لیگ بحث جداگانه‌ای مطرح می‌شود،به نظر من برنامه ریزی لیگ اصلا درست نبود به خصوص در فینال این رقابت ها که بزرگترین اشکال لیگ امسال بود.

فینال مسابقات که بخش اعظم و مهم هر لیگ است همگی در یک روز انجام شد.

بچه ها چه در لیگ جوانه، چه در آینده سازان و چه در برتر و سوپر لیگ همگی یک سال زحمت کشیدند، از سوی دیگر داوران باید در فینال ارزیابی شوند حال با یک فشردگی بی دلیل هم داوران خسته شدند و هم بچه ها آن نتیجه ای را که می‌بایست بگیرند را نگرفتند.

وقتی داور خسته باشد طبیعتا درصد اشتباه هم بالا می‌رود و این بدترین و بزرگترین ایراد لیگ امسال بود.

در فینال امسال فشار روی داوران، بچه ها و مربیان بسیار زیاد بود و این ناشی از تصمیم نادرست مسئولان لیگ امسال بوده که تصمیمی غیرحرفه ای و غیرفنی به شمار می‌رود.

وی در ادامه در خصوص نحوره داوری‌ها گفت: داوران زحمت خود را کشیدند ولی در بعضی بخش‌ها خیلی ضعف داشتند.،در بخش کاتا هنوز داوری آن طور که باید باشد، نیست در بخش داوری کومیته هم وضع بهتری نداریم اما باز بهتر از کاتاست.

اشکالات ریز در داوری کومیته سبب ضایع شدن حق بچه ها می شد، چرا که اگر ۲ داور غیرحرفه‌ای در یک مسابقه پرچم نادرست می‌زدنند سه داور حرفه‌ای هر چند نظرشان درست، ولی باید داور وسط بر طبق نظر آن ۲ پرچم رای می‌داد و این سطح داوری مسابقات را پایین می‌آورد.

وی در خاتمه به دور نمای کاراته بانوان اشاره کرد و گفت: با وجود این لیگ دورنمای خوبی برای کاراته بانوان پیش‌بینی می‌شود اما انتظار ما از جامعه‌ایی که قهرمان خیز است انتظار بیشتری است./با


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.