برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید چای داخلی

چهارشنبه ۱۴ تیر – ۱۱:۱۴:۲۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

بزرگنمایی:  

وزیر جهاد کشاورزی چای ایرانی را جزء سالم ترین چای های دنیا عنوان کرد و گفت: اکثر چای های وارداتی افزودنی و طعم دهنده های غیر مجاز دارند اما چای ایرانی از نظر سلامت غذا از سالم ترین چای هاست.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،خلیلیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: تمرکز بر روی فرآوری چای یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که از سال گذشته صورت پذیرفت و نتایج آن بسیار مثبت بود.
وی در خصوص دیگر برنامه های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولید چای داخلی، خاطر نشان کرد: خرید کیفی چای و تمرکز روی خریدها از دیگر برنامه های این وزارتخانه بود که از سال ۹۰ در دستور کار قرار گرفت و با اولویت قرار دادن خرید چای درجه یک و سپس درجه دو بستر افزایش کیفیت چای تولید داخل فراهم شد.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: قیمت خرید تضمینی چای درجه یک از کشاورزان نسبت به درجه ۲ افزایش یافت که این در سال گذشته باعث افزایش کیفیت و کمیت چای داخلی شد.خلیلیان افزود: در گذشته خریدها مبنا و چارچوبی نداشت و کشاورز هر نوع چای را با هر کیفیتی تحویل می داد و پولش را دریافت می کرد و یا دفترچه نویسی می کرد اما از سال گذشته این روند کنار گذاشته شد و محصولات بر اساس کیفیت و قیمت های متفاوت خریداری شد تا برای ارتقا کیفیت و کمیت ایجاد انگیزه شود.
وی عنوان کرد: میزان تولید چای داخل تامین کننده نیاز کشور نیست و تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد آن را تامین می کند لذا ۷۵ تا ۸۰ درصد نیاز کشور باید وارد شود.   کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۴۱۱۱۴۲۲۶۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.