برنامه های معاونت آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام شد

‘امین رضا طباطبایی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با بیان پایان اجرای بیش از هشتاد پروژه تحقیقاتی خرد و کلان در طول یکسال گذشته، هدف از این پژوهش ها را علاوه بر رفع نیازها و حل مشکلات و چالش های سلامت در حج و زیارت، شکستن مرزهای دانش و تولید دانش ایرانی در حوزه سلامت در حج و زیارت عنوان کرد.

معاون آموزش وپژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت به نخستین سال فعالیت این معاونت و برگزاری نخستین کنگره سراسری سلامت در حج و زیارت اشاره کرد و افزود: در این کنگره حدود ۶۰ مقاله در قالب های سخنرانی و پوستر ارائه شد و برخی از مقالات در فصلنامه های علمی و پژوهشی چاپ و یا در حال چاپ است.

وی ادامه داد: در سال دوم فعالیت این معاونت، محوریت پژوهش ها متمرکز بر درمان بیماری های رایج در سفرهای زیارتی بود که نتایج آن در قالب ۴۰ مقاله استخراج شده که در نخستین همایش بین المللی پزشکی حج و زیارت کشورهای اسلامی ارائه خواهد شد.

طباطبائی اضافه کرد: هدف اصلی از این مطالعات، استخراج مطالب کاربردی بوده که در برنامه ریزی های مرکز پزشکی حج و زیارت لحاظ خواهد شد.

دبیر اجرائی نخستین همایش بین المللی پزشکی حج و زیارت کشورهای اسلامی افزود: مطالعات پاتولوژیک و کارآزمایی های بالینی نیز در دست طراحی است که به مرور زمان در ایام حج از سوی گروه های تحقیقاتی به مرحله اجرا خواهد رسید.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۰۴۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.