برنامه های پلیس برای برخورد با موتورسواران متخلف

برنامه های پلیس برای برخورد با موتورسواران متخلف

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور کشور برنامه های پلیس برای برخورد با موتورسواران متخلف را تشریح کرد.

به نقل از مهر، سردار دکتر اسکندر مومنی ظهر شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از پلاک ملی خوردوهای نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ملی کردن پلاک های خودروهای نیروهای مسلح یکپارچه سازی آنها در سامانه های پلیس است تا بتوان علاوه بر کنترل آنها با تخلفاتشان نیز برخورد شود.
وی ادامه داد: هیچ خودرویی در برابر قانون مصون نیست و خودروهای دولتی ، نیروهای مسلح و پلیس در صورتی که مرتکب تخلف شوند جریمه می شوند. در گذشته این گونه خودروها به صورت دستی اعمال قانون می شدند اما امروز اعمال قانون این خودروها به صورت یکپارچه و الکترونیکی انجام می شود.
به گفته رئیس پلیس راهور علاوه بر خودروی تشریفات و خودروی نیروی انتظامی خودروهای نیروهای مسلح و کلاسیک و تاریخی تا پایان امسال پلاک ملی دریافت می کنند.
مومنی با اشاره به افزایش ساعات کار مراکز خدماتی پلیس راهور از جمله مرکز شماره گذاری تا ساعت ۱۸ گفت: در هفته نیروی انتظامی به منظور ارائه خدمات ویژه به هموطنان تمامی مراکز خدماتی تا ساعت ۱۸ باز بوده و به ارائه خدمات می پردازند البته باید بگوییم در مورد بخشودگی جرایم این اجازه را به پلیس نمی دهد و باید بر اساس قانون اقدام کرد. اگر چه هر راننده متخلفی که طی شش ماه مرتکب تخلف حادثه ساز نشود تمام نمرات منفی آن پاک می شود.
وی در خصوص برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف نیز گفت: خوشبختانه وضعیت تردد موتورسواران در کلان شهرها بهبود یافته است و شاهد کاهش سوانح آنها هستیم مهمترین بحث در مورد اصلاح رفتار موتورسواران فرهنگ سازی است. ضمن اینکه با نصب پلاک ملی ویژه موتورسیکلت ها کنترل آنها به راحتی انجام می شود و میزان تخلفات آنها کاهش یافته است. البته باید توجه کرد که ۷۰ درصد علت مرگ و میر موتورسواران ضربه سر است که تنها با داشتن یک کلاه ایمنی استاندارد می توان از این مرگ ها جلوگیری کرد.
رئیس پلیس راهور در پایان گفت: طی سالهای گذشته میزان تولید و عرضه موتورسیکلت افزایش پیدا کرد و بسیاری از آنها از ایمنی نامناسبی برخوردار بودند. تلاش می کنیم به زودی با همکاری سایر دستگاهها موتورسیکلت های برقی را که دارای سرعت مناسبی برای امور شهری هستند را وارد بازار کنیم.

شنبه ۸ مهر   ۱۲:۲۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.