برندگان جوایز کیوتو اعلام شد

۲۱ آبان ،

تهران / واحد مرکزی خبر/ علمی و فرهنگی /۰۸/۲۱
یک دانشمند گرافیک رایانه ای از آمریکا، یک بیولوژیست ملکولی در ژاپن و یک منتقد ادبی هند به طور مشترک جایزه امسال کیوتو را دریافت کردند.
بنیاد ایناموری جایزه فناوری های پیشرفته خود را به ایوان ساترلند دانشمند آمریکایی اهدا کرد. وی که از جمله دانشمندان پیشرو در زمینه گرافیک رایانه ای به شمار می رود کمک های اساسی فراوانی به پیشرفت جهانی در زمینه فناوری ارائه اطلاعات کرده است.
یوشنوری اوهسومی استاد موسسه علوم توکیو نیز جایزه علوم پایه بنیاد ایناموری را به سبب تحقیقاتش در زمینه ارتقای سلولی اعطا کرد. تحقیقات اوهسومی می تواند برای درمان بیماریهای دستگاه عصبی از جمله آلزایمز و نیز بعضی سرطانها مورد استفاده قرار گیرد.
جایزه هنر و فلسفه بنیاد ایناموری نیز به گایاتری چاکراورتی اسپیواک استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا اهدا شد. این جایزه به سبب فعالیت هایش در زمینه تئوری های علوم انسانی براساس ادبیات تطبیقی و نیز در زمینه آموزش به او تعلق گرفت.
هر سه برنده ، مدال جایزه کیوتو و نیز جایزه نقدی پنجاه میلیون ینی معادل ششصد و سی هزار دلار را دریافت کردند.
به گزارش تفسیری خبرگزاری آلمان، جایزه بین المللی بنیاد ایناموری به طور سالانه به اشخاصی که کمک های فراوانی به پیشرفت علوم، فرهنگ و نیز بهبود معنوی زندگی بشر صورت دهند اعطاء می گردد. این بنیاد که در کیوتو واقع است در سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار توسط کازو ایناموری موسس شرکت کیوسرا تاسیس شده است.
۱۶۷/۱۰۶


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.