برنزه کردن احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می دهد

۲۸م اسفند ،
ممتاز نیوز :  فوق تخصص گوارش و فوکال پوینت علمی برنامه سرطان شهرستان فسا گفت: کهولت سن، دخانیات، اشعه خورشید، تشعشع یونیزان بعضی مواد شیمیایی، ویروس ها و باکتری ها، هورمون ها، ارث، مشروبات الکلی، کمبود فعالیت های بدنی و رژیم نامناسب عوامل خطر ابتلاء به سرطان می باشند و پرهیز از عوامل خطر، احتمال ابتلاء را کمتر می کند. همچنین بعضی اشخاص در برابر عوامل خطر از دیگران حساس ترند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دکترسیدعلاءکاظمینی با بیان اینکه شایع ترین و مهمترین عامل ایجاد سرطان، کهولت سن است، بیان داشت: دخانیات عامل ۵۰ هزارمورد مرگ در ایران می باشد، همچنین دود غیر مستقیم، ابتلاء به سرطان را افزایش می دهد.

وی افزود: سرطانهای ریه، حنجره، دهان، مری، مثانه، کلیه، حلق، لوزالمعده و دهانه رحم در اشخاص مصرف کننده دخانیات بیشتر است. لامپ های آفتابی، دستگاه های برنزه کننده و پرتو اشعه خورشید که سبب پیری زودرس پوست می شوند، احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می دهند.

این فوق تخصص گوارش اظهار داشت: رژیم سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و فعالیت بدنی ( هفته ای ۵ روز و دست کم به مدت ۳۰ دقیقه برای بزرگسالان ) و داشتن وزنمتعادل در کاهش ابتلاء به سرطان مؤثرند.

دکتر کاظمینی انجام آزمایشات غربالگری از جمله انجام پاپ اسمیر هر ۳ سال یکبار در زنان ازدواج کرده و انجام مشاوره با پزشک در اشخاص بالای ۵۰ سال جهت تشخیص پولیپ سرطان و یا دیگر ناراحتی های روده بزرگ و راست روده را مورد تاکید قرار دادند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.