بروجردی: ایستادگی و اتحاد ملت و دولت سوریه عامل شکست توطئه‌های مستکبران است

اردیبهشت ۱۴۰۳

در دیدار با گروهی از اساتید دانشگاه‌های سوریه:

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ایستادگی و اتحاد ملت و دولت سوریه را سبب شکست توطئه‌های قدرت‌های استکباری علیه این کشور دانست.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی در دیدار با گروهی از اساتید دانشگاه‌های سوریه ضمن اعلام حمایت از تبادل اساتید دانشگاه میان دو کشور گفت: یکی از جبهه‌های مقاومت دو منطقه ، جبهه فرهنگی است که متفکران و نخبگان علمی و دانشگاهی ایران و سوریه می‌توانند نقش برجسته و موثری در پیروزی‌ها در این جبهه داشته باشند.

بروجردی با اشاره به بعضی از مشابهات ۸ سال دفاع مقدس ملت ایران و اوضاع کنونی سوریه افزود: تحولات فرهنگی جامعه ایرانی و ترویج فرهنگ شهادت طلبی نشات گرفته از دم مسیحیایی امام خمینی (ره) و عامل اساسی پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی بود.

بروجردی در ادامه با اشاره به شرایط جاری منطقه و به ویژه هجوم استکبار به سوریه گفت: هدف اصلی آمریکا و هم پیمانان منطقه‌یی آن تضعیف سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت و مبارزه علیه رژیم اشغاگر قدس است.

وی افزود: ایستادگی و اتحاد ملت و دولت سوریه سبب شکست توطئه‌های قدرت‌های استکباری علیه این کشور شده است.

بروجردی در پایان ضمن اشاره به فجایع و جنایات وحشیانه گروه‌های تکفیری در سوریه گفت: جنایاتی که تکفیری‌ها به نام اسلام انجام می‌دهند اقدامات منحطی است که دین مبین بری از آن‌ها می‌باشد.

وی افزود: اشتباه در محاسبات ، عدم واقع‌نگری در خصوص مسائل سوریه به همراه تفاسیر غلط سبب پیروی بعضی از کشورهای منطقه از آمریکا و تقویت تکفیری‌ها شده است و این کشورها باید مسئولیت رشد گروه‌های تروریستی در منطقه را بپذیرند.

بسام ابوعبدالله استاد دانشگاه دمشق نیز در این دیدار با ابراز علاقه نسبت به تبادل استاد بین دو کشور گفت: ما از همکاری مراکز مطالعاتی دو کشور چاپ کتاب‌های مشترک و برگزاری کنفرانس‌های علمی با همکاری ایران و سوریه استقبال می‌کنیم.

وائل امام عضو هیات سوری نیز در ادامه این دیدار افزود: بعد از شکست دشمنان مقاومت در جنگ ۳۳ روز، دسیسه دشمنان سبب جنگ علیه سوریه شد و اتحاد مردم، فرهنگ شهادت طلبی نهفته در ذات مردم سوریه و مبارزات ارتش این کشور سبب مقاومت بیش از دو ساله سوریه در مقابل توطئه‌های دشمنان شده است.

اعضای هیات سوریه در پایان این دیدار در خصوص مسائل منطقه به ویژه تحلیل اوضاع جاری سوریه با علاءالدین بروجردی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.