بریویک تقاضای تجدیدنظر نمی‌کند

ap-53.jpg

وکلای عامل کشتار نروژ اعلام کردند که وی بر اقدامی که انجام داده، تاکید دارد و تقاضای تجدید نظر و رسیدگی مجدد پرونده‌اش را مطرح نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، عدم درخواست تجدید نظر از سوی “آندرس برینگ بریویک”، مسئول کشتار نروژ، به این معناست که روند قانونی این پرونده رسما پایان یافته است.

دو هفته قبل دادگاه نروژ بریویک را به اتهام قتلریال تیراندازی و بمب‌گذاری که منجر به کشته شدن ۷۷ تن شد به ۲۱ سال حبس محکوم کرد؛ امری که بریویک آن را پذیرفت و اعلام کرد که قصد تغییر و به چالش کشیدن حکم دادگاه را ندارد.

همچنین یکی از وکلای وی نیز به خبرنگاران اعلام کرد که عامل کشتار نروژ تا به امروز (شنبه) که ضرب‌الاجل درخواست تجدید نظر حکم صادر شده است، تغییرعقیده نداده است.

این مرد ۳۳ ساله که هم‌اکنون در حبس به سر می‌برد، خود را یک “شبه نظامی ناسیونالیست” توصیف کرده و مقام‌های نروژ نیز وی را خطری برای اجتماع می‌دانند.

برویک در ۲۲ ژوییه ۲۰۱۱ میلادی با بمب‌گذاری در اسلو و سپس تیراندازی به سوی شرکت‌کنندگان در اردوگاه جوانان حزب حاکم نروژ باعث کشته شدن ۷۷ تن شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.