برپایی همایش شیرخوارگان حسینی؛ سوم آذر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی/۰۸/۱۶
همایش شیرخوارگان حسینی با عنوان آیین بزرگداشت حضرت علی اصــغر(ع)، سوم آذر (هشتم محرم) در۲۰۰۰ نقطه ایران و جهان برگزار می گردد.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما، دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(ع) افزود: علاوه بر ایران؛ کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، دانمارک، آلمان، فرانسه، ترکیه، آفریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، عراق، سوریه، عربستان، کویت، قطر، یمن، بحرین، امارات عربی متحده، لبنان، عمان، مصر، اردن، پاکستان، هند، افغانستان، تاجیکستان و تایلند از جمله کشورهایی است که این همایش در آنها برگزار می گردد.
داود منافی پور اضافه نمود:‌ این همایش در تهران در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره) سوم آذر ساعت۳۰: ۸ دقیقه همزمان با شهرهای مختلف ایران و جهان آغاز می گردد.
دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: این مراسم شامل؛ قرائت قرآن کریم، واقعه گویی عاشورا،‌ مرثیه و روضه خوانی حضرت علی اصغر (ع) و گهواره گردانی است.
منافی پور افزود: مراسم همایش شیرخوارگان حسینی با همکاری سازمان صدا و سیما از شبکه های سیما به صورت مستقیم پخش می گردد.
وی اضافه نمود: همچنین جزوه ای به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو شامل حوادث کربلا در ظهر عاشورا به شرکت نمایندگان این مراسم ارائه خواهد شد.
دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(ع) با بیان این که هدف اصلی این همایش طرح سئوال «به کدامین گناه کشته شد؟» است، گفت: در این همایش که هر سال با استقبال چشمگیر در داخل و خارج از کشور برگزار می گردد، تلاش می کنیم، کربلا را به عنوان نقطه عطف مبارزه با تاریکی و جهل مطرح کنیم.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.