برژینسکی: مذاکره با ایران سخت اما ممکن است/ ایران تاریخ شکوهمندی دارد

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفت انجام مذاکره با ایران سخت اما ممکن است.

زبیگنیو برژینسکی، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی گفت مذاکره با ایران «سخت» اما ممکن است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،برژینسکی در آغاز برنامه شبکه خبری سی‌بی‌اس نیور به سوال مجری برنامه که پرسیده بود «آیا می‌توانیم به ایران اعتماد کنیم» اینگونه پاسخ داد: «مامی‌توانیم به ایران اعتماد کنیم، همان‌طور که می‌توانیم به هر کشوری اعتماد کنیم.»

وی با اشاره به مذاکره آمریکا با شوروی برای انعقاد پیمان خلع سلاح‌های هسته‌ای با این کشور گفت: «ما می‌توانیم با ایرانی‌ها هم این کار را انجام دهیم، به شرط آنکه به پیشنهاد‌هایی که افراطی و آسیب‌زا می باشند، گوش نکنیم.»

آقای برژینسکی در بخش دیگری از سخنانش گفت که ایران کشوری با قدمت بسیار است که «تاریخ شکوهمندی» دارد.

مجری شبکه سی‌بی‌اس نیوز به بعضی اعتراضات در مراسم بازگشت رئیس جمهور به کشور و پرتاب کفش به سمت وی اشاره کرد و پرسید با توجه به اینکه بعضی در ایران با مذاکره با آمریکا مخالفند، نظر وی دربارهٔ رابطه با ایران چیست.

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفت: «ایران جامعه پیچیده‌ای است. وقتی ما به آمارهای این کشور نگاه کنیم می‌بینیم زنان نقش بسیار مهمی در آن دارند. ما این را نمی‌دانیم، چون دیدمان از این کشور بسیار سیاه و سفید است.»


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.