برگزاری جلسه اعتراضی سازندگان ۶ فیلم تحریمی حوزه هنری

برگزاری جلسه اعتراضی سازندگان ۶ فیلم تحریمی حوزه هنری

جام جم آنلاین: پس از اعلام شش فیلمی که حوزه هنری از اکرانشان سر باز می‌زند، نشستی با حضور سازندگان این فیلم‌ها در دفتر بشرا فیلم برگزار شد.

به گزارش فارس، در ابتدا سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده «برف روی کاج‌ها» درباره اقدام حوزه گفت: متاسفانه حوزه هنری فراقانونی عمل کرده است و در حیطه‌ فیلمسازی و سینماداری باید عمل کند.

او ادامه داد: سینماهای حوزه هنری جزو اموال عمومی هستند و ارائه خدمات در این فضاهای عمومی کشور برای مردم جزو وظایف حوزه است که متاسفانه حوزه هنری با اعلام فیلم‌های تحریم به این وظیفه خود بدرستی عمل نکرده است در حالی که فیلم‌هایی که ساخته شده همه از مجاری قانونی مجوز دریافت کرده و خارج از قانون عمل نکرده‌اند.

در ادامه نشست مهدی کرم‌پور گفت: با این کار حوزه هنری مردم از سینما ناامید می‌شوند و متاسفانه آثار سخیف ماهواره‌ را دنبال می‌کنند. مسئولان حوزه هنری لطف کنند و کاری به سینما نداشته باشند و بودجه‌ای را که قرار است برای سینما هزینه کنند بهتر است در جای دیگری هزینه کنند و مسئولیتی بیش از این برای خود قائل نباشند.

فریدون جیرانی در ادامه نشست با اظهار تاسف از این که امروز برای اعتراض به عملکرد حوزه هنری در کنار هم جمع شده‌اند، گفت: ما اصلا نباید اینجا می‌‌بودیم در حالی که مازیار میری، اسعدیان، هنرمند، افشین هاشمی و دیگر دوستان با حمایت حوزه هنری فیلم می‌سازند. متاسفم از این که اینجا و برای این مساله دور هم جمع شدیم، در حالی که وقتی خانه سینما مظلوم واقع شد حوزه هنری با اهالی سینما همراهی و همدلی کرد.

وی در ادامه گفت: آقای حمید رسایی (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) که در شورای بازبینی هم هستند باید از رای خود در این شورا دفاع می‌کردند. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و ما در حال حاضر به دلیل اکران نشدن «بوسیدن روی ماه» در حوزه دچار مشکل شدیم.

عبدالرضا کاهانی در ادامه نشست به مشکلات در حوزه سینمای کشور اشاره کرد و گفت: الان مساله جای دیگری است. مساله فیلم ما نیست، مساله اصلی سینماست. فرصتی پیش آمده که خوب از بد جدا شوند. به عقیده من باید آقای عسگرپور، محمدی، اسعدیان، میرکریمی و دیگر دوستان به این حرکت حوزه هنری واکنش نشان دهند و اعلام موضع کنند.

در ادامه نشست مرتضی شایسته، تهیه‌کننده فیلم «من همسرش هستم» که از این هفته در سینماها به نمایش درخواهد آمد، گفت: نتیجه جلسه توافق آقای حسینی، وزیر ارشاد و آقای خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات چه بوده است؟ چرا باید وزیر ارشاد توافق‌نامه‌ای را امضا کند؟ از آقای شمقدری می‌خواهم این توافق‌نامه را منتشر کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.