برگزاری نمایشگاه کتاب بهترین راهکار برای ارتقاء فرهنگ کشور است

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت – ۰۳:۵۰:۰۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- قباد میمنت آبادی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و توجه به امر کتاب و کتابخوانی بهترین راهکار برای ارتقای دائمی فرهنگ کشور است.
به گزارش خبرگزاری آریا، قباد میمنت آبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب امسال که با کسب تجربه ۲۵ ساله و با شعار یک ربع قرن تلاش فرهنگی آغاز شده است به دلیل تنوع و به روز بودن کتاب‌ها در ایجاد تحول و ارتقاء فرهنگ بسیار تاثیرگذار بوده است و با وجود امکانات و ابزارهای اطلاعاتی مثل اینترنت، کتاب جایگاه اطلاع رسانی خود را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب نیز بسیار قابل توجه است این استقبال از نمایشگاه، خرید کتاب از سوی مردم و اینکه کتاب را به عنوان گنجینه اطلاعاتی خود انتخاب می‌کنند، نشان می‌دهد که بهترین مقوله برای ارتقاء سطح فرهنگ کشور، کتاب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان قیمت بالای کتاب را یکی از موانع دستیابی مردم به کتاب عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری همواره به تسهیل امر انتشار کتاب از راه‌های گوناگون تاکید کرده‌اند.
 وی ادامه داد: برای ارایه کتاب ارزان‌تر به مردم نیز راهی به جز دادن کاغذ ارزان به ناشران نیست. متولیان فرهنگی باید به فکر تامین مواد اولیه ارزان‌تر برای چاپ کتاب باشند.
میمنت آبادی ارایه کتاب‌های کم حجم را به عنوان یک راهکار مناسب در روزگار معاصر دانست و گفت: مردم امروز فرصت چندانی برای خواندن کتاب‌های قطور ندارند و از طرفی ارایه کتاب‌های کم حجم ارزان‌تر تمام می‌شوند و می‌تواند به افزایش آمار خرید کتاب در میان مردم کمک کند.
وی درپایان اظهار کرد: کمک به بهبود شرایط انتشار کتاب تنها وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همه سازمان‌ها باید به فکر این مساله بوده و در امر توسعه نشر مطالعه و کتابخوانی سهیم باشند.
سایت نمایشگاه به آدرس www.tibf.ir قابل دسترس است.
همچنین شماره تماس ۹۰-۸۸۴۹۶۲۸۱  جهت ارتباط با ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۳۱۵۵۰۰۷۰۲۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.