برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک سبب صرفه‎جویی در مصرف کاغذ شده است

۱۶خردادماه،

رییس دانشگاه پیام‎نور استان زنجان با اشاره به برگزاری امتحانات این دانشگاه به صورت الکترونیکی، گفت: با برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک، علاوه بر کاهش تعداد مراقبان امتحان، در استفاده از کاغذ نیز صرفه‎جویی شده است.

سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهارکرد: آزمون‌های الکترونیک نوعی آزمون تازه در دانشگاه است که مزایای بسیار بسیاری، از جمله صرفه‎جویی در مصرف کاغذ، صرفه‎جویی در بهره‎گیری از نیروی انسانی، سرعت عمل بالا و آشنایی دانشجویان با ابزار تازه دارد.

وی افزود: در پی برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک، علاوه بر کاهش تعداد مراقبان امتحان، در استفاده از کاغذ نیز صرفه‎جویی شده است که کاهش استفاده از ۲۰ هزار کاغذ در استان، نمونه بارز آن باست.

وی با بیان اینکه برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک، ابتکار دانشگاه پیام‎نور بوده است، تصریح کرد: بنابراین در هر تجربه تازه، مشکلات تازه بروز می‌کند که به راحتی قابل حل است، به طور مثالً در ترم جاری روز اول برگزاری امتحانات الکترونیک مشکل داشت و از روز دوم مشکلات برطرف شد و هم‌اکنون در همه واحدهای استان امتحانات الکتریکی برگزار می‌شود.

موسوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعتراض دانشجویان به نحوه چینش سئوالات و تصحیح آن در امتحانات الکترونیک، خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات به صورت آنلاین و الکترونیک ضریب ایمنی بالایی دارد، چرا که با وجود یکسان بودن سئوالات، چینش گزینه‌ها برای هر دانشجو متفاوت است، اما در صورت بروز هر نوع مشکل و اعتراض دانشجویان به امتحانات، دانشجویان می‎توانند اعتراضات خود را با دانشگاه در میان بگذارند تا مشکل آن‌ها بزودی حل شود.

وی افزود: در اولین فرصت به اعتراضات دانشجویان رسیدگی می‌شود تا حقی از آن‌ها ضایع نشود، در این راستا حتی دانشجویان می‎توانند مستقیماً با رییس دانشگاه در ارتباط بوده و اعتراض خود را مطرح کنند.

رییس دانشگاه پیام‎نور استان زنجان در خصوص امکان برگزاری امتحانات هر شخص در محل زندگی خود، تصریح کرد: با توجه به درخواست دانشجو مبنی بر حضور وی در نزدیک‌ترین مرکز دانشگاه پیام‎نور به محل زندگی خود برای برگزاری امتحانات این امکان برای دانشجویان دوره کارشناسی فراهم شده است، بنابراین این دسته از دانشجویان می‎توانند به راحتی در محل نزدیک به محل سکونت خود در امتحان شرکت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.