برگزاری اولین جلسه محاکمه احمد شفیق و پسران مبارک در پرونده زمین‌خواری

291-3.jpg

دادگاه کیفری قاهره اولین جلسه خود را برای رسیدگی به پرونده احمد شفیق و دو پسر رئیس جمهور پیشین مصر به اتهام تصاحب اموال عمومی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم، دادگاه کیفری قاهره اولین جلسه محاکمه احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و علاء و جمال مبارک، فرزندان رئیس جمهوری سابق این کشور را برگزار کرد و در این جلسه به برخی از مدارک و مستنداتی که علیه شفیق و پسران مبارک ارائه شده بود، رسیدگی شد.

در این پرونده همچنین برخی از فرماندهان ارشد نظامی مصر متهم هستند که در تصاحب اموال عمومی به ویژه اراضی متعلق به تعاونی مسکن خلبانان مصری و اعطای آن به پسران مبارک سهیم هستند.

در جلسه امروز دادگاه شاهدان پرونده اعلام کردند، احمد شفیق که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر مصر نیز یکی از دو نامزد اصلی محسوب می‌شد، مهمترین فرد در تصاحب اموال عمومی بوده است.

بنا به گفته شاهدان، شفیق با ساخت اسناد جعلی به تاریخ‌های نامعتبر سند نزدیک به ۴۰ هزار متر مربع زمین را به جمال و علاء مبارک داده است.

این در حالی است که پسران مبارک با رد اتهام‌های وارده علیه آنها اعلام کردند که شفیق کسی است که این اسناد را جعل کرده و زمین‌ها را بدون درخواست آن‌ها در اختیارشان گذاشته است.

احمد شفیق که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر مغلوب محمد مرسی ریاست جمهوری این کشور شد پس از شمارش آرا به امارات رفت و تاکنون به مصر بازنگشته و پسران مبارک نیز به اتهام‌های مختلف از جمله سوء استفاده از قدرت و فساد هم اکنون در مصر در بازداشت به سر می‌برند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.