برگزاری دومین انتخابات پارلمانی ۲۰۱۲ کویت نهایی شد

احضار نمایندگان پارلمان منحل شده

جهان > خلیج‌فارس
اول دسامبر برابر با ۱۱ آذر ماه از سوی «صباح الاحمد الصباح» امیر کویت به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی کویت تعیین شد.

به گزارش همشهری آنلاین، انتخابات اول دسامبر کویت دومین مرتبه‌ای است که انتخاباتی برای پارلمان ۵۰ کرسی این کشور در سال جاری میلادی برگزار می‌شود و در انتخابات ماه فوریه، اسلام‌گرایان و همپیمانان آنها کنترل پارلمان را به دست گرفتند اما این کشور پس از اعلام نتایج انتخابات وارد یک نزاع سیاسی شد.

بر طبق گزارش فارس، امیر کویت حدود سه هفته پیش، مسئله انحلال پارلمان این کشور به منظور زمینه‌سازی برای انتخاباتی جدید و پایان دادن به بن‌بست سیاسی چند ماهه این کشور را در دست بررسی داشت زیرا پارلمان کویت چند ماهی است که نتوانسته جلسه‌ای را تشکیل دهد.

۳۱ خرداد گذشته، دادگاه قانون اساسی کویت به بطلان انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۲ و عدم صحت دستور انحلال پارلمان سال ۲۰۰۹ رای داد و تاکید کرد که اعضای قدیم مجلس باید به جای خود بازگردند به این ترتیب پارلمان ۲۰۱۲ منحل و پارلمان ۲۰۰۹ کویت احیا شد اما امروز با حکم امیر کویت این پارلمان نیز منحل شد.

احضاریه دستگاه امنیتی کویت برای چند نماینده سابق پارلمان

در حالی که با تعیین شدن زمان انتخابات پارلمان کویت، فضای سیاسی کویت به سمت انتخابات می‌رود اما پایگاه خبری «الجزیره العربیه» گزارش کرده است: دستگاه امنیتی کویت برای مسلم براک و چهار نماینده پارلمان منحل شده ۲۰۱۲ این کشور در خصوص اهانت به جایگاه امیر این کشور احضاریه صادر کرد.

این احضاریه در پی سخنانی که براک در همایش میدان «الإراده» در حضور ۲۰ هزار نفر خطاب به امیر کویت ایراد کرد، صادر شده است. براک در این همایش خطاب به امیر قطر بارها گفته است «به تو اجازه نمی‌دهیم».


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.