برگزاری کمپین ملی زندگی عاری از دخانیات در مدارس راهنمایی سراسر کشور

سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت از برگزاری کمپین ملی زندگی عاری از دخانیات در مدارس راهنمایی کشور از مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر شهرام رفیعی فر در همایش روز جهانی عاری از دخانیات ضمن اشاره به این که ۹۰ درصد افراد استعمال دخانیات را از سن پایین تر از ۱۸ سال شروع می کنند، آموزش و آگاهی های لازم در مورد خطرات و مضرات استعمال دخانیات را از سنین راهنمایی و دبستان برای کلیه دانش آموزان لازم و ضروری دانست.

دبیر کارگروه آموزش، تحقیقات و ارتقا سلامت در ادامه از تشکیل کمپین ملی زندگی عاری از دخانیات در ۲۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه راهنمایی سراسر کشور برای جمعیت ۲٫۵ میلیونی خبر داد و افزود: همچنین نمایشگاهی به مدت ۳ هفته در این راستا در مدارس برگزار خواهد شد که ۱۸ پوستر در مورد استعمال دخانیات و مضرات آن نیز در این نمایشگاه توزیع خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی با اشاره به این که دانش آموزان پس از بازدید از نمایشگاه می توانند تولید رسانه کنند گفت: تولید رسانه شامل نقاشی، فیلم کوتاه، مقاله و شعر است که پس از ارسال به وزارتخانه های بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به بهترین آنها جوایزی اهدا خواهد شد و از این رسانه ها در جهت تداوم آموزش به همسالان دانش آموزان نیز استفاده خواهد شد.

برگزاری کمپین سالم زیستن با قلب سالم در مدارس ابتدایی

سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری کمپین سالم زیستن با قلب سالم در ۵۸ هزار مدارس ابتدایی سراسر کشور خبر داد و گفت: در این کمپین، گروه هدف جمعیت ۱۸ میلیونی شامل دانش آموزان و والدین مدارس ابتدایی هستند چرا که رفتار مخاطره آمیز والدین می تواند سلامت کودکان را به خطر بیاندازد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.