برگزاری مراسم شب قدر در شهر گنجه جمهوری آذربایجان ممنوع شد

در تداوم سیاستهای ضد اسلامی جمهوری آذربایجان

فرماندار گنجه که برای تفریح در یکی از کشورهای اروژایی به سر می برد پس از ممنوعیت عزاداری های ایام محرم، برگزاری مراسم احیای شب های قدر را هم ممنوع اعلام کرد.

به گزارش بولتن نیوز جمهوری آذربایجان؛ برگزاری مراسم شب های قدر در مساجد گنجه ممنوع شد.

لازم به ذکر است از چهره های بارز ضد دینی در جمهوری آذربایجان، المار ولی اف فرماندار شهر گنجه می باشد که همواره اسلامگرایان این شهر را با مشکلات عدیده ای در برگزاری مراسمات مذهبی مواجه ساخته است.

مراسمات پر شور روزهای عاشورا و تاسوعای شهر گنجه در طول سالیان متمادی مورد توجه مردم گنجه و شهرها و روستاهای اطراف بوده است اما با سختگیری های پی در پی المار ولی اف و سیاست های دین ستیزانه وی، باعث گردیده است تا گردانندگان اصلی این مراسمات مذهبی در ایام محرم و صفر در بازداشت بسر ببرند.

این بار نیز المار ولی اف طی حکمی اعلام کرده است که مراسم شب های قدر و سفره های افطاری در مساجد نباید برگزار گردند.

البته جوانان مومن گنجه باز هم مخالفت صریح خود را با این سیاست ها اعلام کرده و گفته اند که شب های قدر را در مساجد احیاء خواهند کرد.

ذکر این نکته هم لازم است که المار ولی اف که سال گذشته مخالفت دینداران را با سیاست های ضددینی خود در روز عاشورا دیده بود این حکم را در شرایطی اعلام کرده که در ایام ماه رمضان در گنجه حضور ندارد و اعلام شده که وی برای گذراندن دوره استراحت در یک کشور خارجی می باشد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.