مراسم افتتاح مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان در باکو برگزارشد

به گزارش ایرنا ، رییس فدراسیون جهانی کشتی در این مراسم گفت: در سالهای اخیر ورزش در جمهوری آذربایجان به پیشرفت های زیادی رسیده است و جا دارد از توسعه ورزش در این کشور قدردانی شود.

‘رافایل مارتینتی’ با اشاره به پیشرفت های ورزش کشتی در جمهوری آذربایجان، از فعالیت های فدراسیون کشتی این کشور و تمام دست اندرکاران این رشته ورزشی در جمهوری آذربایجان تقدیر کرد.

‘ اسماعیل اسماعیل اف ‘ معاون ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان در این مراسم به تمام کشتی گیران و دست اندرکاران تیم های ملی که به باکو سفر کرده اند، خیر مقدم گفت و افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب در سالهای اخیر شاهد توسعه ورزش در تمام رشته ها در جمهوری آذربایجان هستیم.

‘ نامیک علی اوا ‘ رییس فدراسیون کشتی جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم تصریح کرد: توسعه ورزش در کشورمان سبب شده، جمهوری آذربایجان امروز به یکی از مراکز اصلی توسعه ورزش کشتی تبدیل شود.

رقابت ها کشتی نوجوانان جهان در رشته مردان و زنان طی روزهای ۲۱ تا ۲۷ اگوست (۳۱ مرداد تا ۶ شهریورماه ) برگزار می شود و در مجموع بیش از ۸۵۰ نفر اعم از کشتی گیر، کادر فنی تیم ها و داوران بین المللی از ۴۱ کشور جهان به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند.

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در نخستین روز این مسابقات، یک مدال طلا توسط ‘علی محمدزاده’ در وزن ۵۰ کیلوگرم ، یک مدال برنز توسط ‘سمیر یاوری’ در وزن ۵۸ کیلوگرم ، یک مدال برنز توسط ‘ رضا مظفری’ در ۶۹ کیلوگرم و در ۸۵ کیلوگرم توسط ‘ حسین شهبازی ‘ یک مدال برنز در مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان را کسب کرد.

خاورم/۱۱۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۹۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.