برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی به صورت واقعیت مجازی

فارغ‌التحصیلان موسسه فناوری هند بمبئی مدرک دیپلم خود را به صورت واقعیت مجازی دریافت کردند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، قبل از اینکه کووید-۱۹ در تمام دنیا شیوع پیدا کند و سبب مرگ جان افراد بسیاری شود، شاید گرفتن مدرک تحصیلی از طریق واقعیت مجازی موضوعی بود که کسی به آن فکر نمی‌کرد؛ اما پس از آمدن این بیماری همه‌گیر این موضوع به واقعیت پیوست. یکی از مهمترین زمان‌های زندگی هر فرد مراسم فارغ‌التحصیلی است که طی این دوران باید به‌صورت آنلاین برگزار شود.

موسسه فناوری هند بمبئی (IIT Bombay) یکی از این مدارس است که مراسم فارغ‌التحصیلی را به صورت آنلاین برگزار می‌کند. با این حال آنها این کار را کمی سرگرم کننده کردند و تمام تلاش خود را کردند تا آن را به روشی مجازی به واقعیت نزدیک کنند. ۲ هزار و ۱۸۶ فارغ‌التحصیل توسط آواتارهای خود در مراسم فارغ‌التحصیلی واقعیت مجازی شرکت کردند. البته این مراسم مجازی فقط مختص فارغ‌التحصیلان نبود، اعضای هیئت علمی و سخنرانان نیز آنجا بودند.

این جلسه به طور معمول فرصتی است که دانشجویان برای آخرین بار با دوستان و استادان خود معاشرت می‌کنند. امسال این موسسه فرصتی را برای دانشجویان فراهم کرد تا از طریق حضور مجازی این کار را انجام دهند. با این کار دانشجویان قادر خواهند بود تا در محیط دانشگاه مجازی پرسه بزنند و از خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها بازدید کنند و با دوستان و اعضای هیئت علمی خود صحبت کنند.

فارغ‌التحصیلان یا آواتارها، مدرک دیپلم خود را از پروفسور “سوبهاسیس چادهوری” (Subhasis Chaudhuri) دریافت کردند.

این موسسه در این باره گفت: در این زمان سلامتی حرف اول را می زند، بنابراین بهترین راه برای ارائه مدارک به فارغ‌التحصیلان به صورت مجازی است. ما می‌توانستیم فقط مدارک تحصیلی را به خانه‌های آنها ارسال کنیم؛ اما خواستیم تا از طریق این مراسم احساس خوبی را برای فارغ‌التحصیلان ایجاد کنیم.

این مراسم مجازی یک رویداد بزرگ بود، زیرا دو کانال مختلف هندی، یوتیوب و فیس‌بوک آن را به صورت زنده پخش کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.