برگزاری نشستی برای معرفی سینمای ایران در جشنواره کارتاژ تونس

۳۰ آبان ،

انتظار می رود تا فیلمسازان نسبت به نیازهای مردم مسلمان کشورشان، توجه ویژه به شرایط اجتماعی و جنبش های در حال رشد دنیای اسلام داشته باشند تا گامی موثر در جهت روشنگری امت اسلامی بردارند.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این نشست ویژه که یک ساعت و سی دقیقه به طول انجامید، شفیع آقامحمدیان در ابتدا به تبیین جایگاه سینمای ایران در بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و تفاوت های بارز آن را با قبل برشمرد و سپس به معرفی و شرح فعالیت های «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» پرداخت که بسیار مورد توجه حاضران واقع گردید.
برپایه این گزارش تفسیری، ادامه این نشست به پرسش شرکت کنندگان اختصاص یافته بود که طرح سی سئوال از سوی مخاطبان نشان از توجه عمیق فیلمسازان عرب و آفریقایی به سینمای ایران داشت و هیئت ایرانی هم به تک تک سئوالات، پاسخ های لازم را ارائه کرد.
از جمله سئوالات مطروحه، پرسشی درخصوص انتظار سینمای ایران از فیلمسازان دنیای اسلام پیرامون تحولات اخیر در جهان عرب بود که شفیع آقامحمدیان در پاسخ اظهار داشت: انتظار می رود تا فیلمسازان نسبت به نیازهای مردم مسلمان کشورشان، توجه ویژه به شرایط اجتماعی و جنبش های در حال رشد دنیای اسلام داشته باشند تا گامی موثر در جهت روشنگری امت اسلامی بردارند.
یکی از دیگر موارد مورد بحث در این نشست هم تولید مشترک آثار مستند و داستانی بود که هر دو طرف بر انجام آن تاکید کردند.
گفتنی است: جشنواره بین المللی فیلم کارتاژ روز چهارم آذرماه در کشور تونس به پایان خواهد رسید./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.