برگزاری نشست تخصصی بانکداری اسلامی

بینا- نشست های بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی در حال برگزاری است.
به گزارش بینا، در نشست نخست این همایش مقالاتی با موضوع بررسی نقش مقررات و اصول کمیته بال با تأکید بر ارزیابی ریسک های مترتب بر امور اسلامی ، نقش بانکداری الکترونیک در کاهش هزینه های خدمات بانکی و جایگاه بازار سرمایه و نقش آن در تقابل با بازار پول در جمهوری اسلامی ایران ارایه می شود.
کارشناسان و صاحب نظران بانکداری اسلامی در نشست های بعدازظهر و فردا نیز به موضوعاتی چون بانکداری اسلامی با رویکرد قرض الحسنه و ثبات اقتصادی ، بررسی اثر کسری بودجه بر تورم ، تخمین توزیع زیان تسهیلات اعطایی یک بانک در سطح سبد وام، ارزیابی اثر توسعه بانکداری الکترونیک بر پایه پولی و ضریب فزاینده نقدینگی کشور و مقررات نظارتی بانک مرکزی در تناظر با بانک تسویه بین الملل را طرح و بررسی می کنند.
همچنین بررسی مقایسه ای بانکداری شرکتی در ایران و جهان ، استقلال بانک مرکزی و ثبات مالی اقتصادی ، تجربه کشورهای نوظهور ، کاربرد و اثربخشی ابزارهای حسابداری مدیریت در بانک ها ، ورشکستگی ،‌ تسویه یا بازسازی ، هنجارهای نظام مالی اخلاقی و چگونگی ایفای نقش بانک مرکزی در بازارهای ارز و پول از دیگر محورهای گفتگو و بحث در نشست های این همایش است.
بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی با محوریت ارتباط متقابل تحولات اقتصاد ملی و نظام بانکداری اسلامی امروز و فردا در مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار می شود.
قرار است در مراسم پایانی این همایش میزگردی در خصوص موضوع و محور این همایش هم برگزار شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.