برگزاری نشست مشترک هیات دولت با تعاونی‌ها

۲۰ آبان ،

نمایندگان اعضای هیات رییسه فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت‌وگو نمودند.

به گزارش تفسیری خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، در این نشست دکتر شیخ الاسلامی ضمن آمادگی برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر با فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی،گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از ادغام و تاسیس وزارتخانه تازه، فعالیتها و اقدامات خوب و جدی و نمایانی در جهت توسعه، رشد و بالندگی بخش تعاون انجام داده است که ادامه این مسیر ، مسلما با همکاری، همدلی، همگرایی و کمک مجلس شورای اسلامی میسر است .

وی با بیان اینکه حوزه تعاون در یک سال قبل جهش و رشد مطلوبی داشته است، توسعه بخش تعاون را اولویت اول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه هم اکنون امور بخش تعاون از سوی این وزارتخانه به دقت و به روز پیگیری می گردد، تصریح نمود: بعد از تاسیس وزارتخانه تازه در تدوین شرح وظایف این وزارتخانه بیشترین اهتمام به بخش تعاون شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پشتیبانی، حمایت، تقویت و تلاش در جهت متشکل نمودن امور تعاونیها را ضروری خواند و افزود : برای تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی ، بسیج امکانات و تجهیز منابع و همت و همکاری همهی دستگاههای مرتبط ضروری و اجتناب ناپذیر است .

وی ضرورت توجه ویژه به بخش تعاون در تصویب بودجه‌های سنواتی را مورد تاکید قرار داد.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه عضویت اتاق تعاون ایران در شورای پول و اعتبار در دستور کار قرار دارد، اظهار نمود: در خصوص این موضوع گفت‌وگوهایی با رییس کل بانک مرکزی صورت گرفته و این موضوع در دست پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به تدوین سند توسعه ملی بخش تعاون، گفت: سند توسعه ملی بخش تعاون می تواند به عنوان نقشه راه تعاونیها و اتحادیه‌های تعاونی قرار گیرد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان این نشست ابراز امیدواری نمود: در نشستی مشترک مشکلات، موانع و مسایل حوزه تعاون با حضور رییس جمهور و نمایندگان اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن بررسی این موانع، راهکارهای اجرایی رفع این موانع نیز برداشته شود.

به گزارش تفسیری ایسنا، در ادامه این نشست ایرج ندیمی رییس فراکسیون تعاون مجلس نیز طی سخنانی تقویت تعامل و همکاری بین فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و برگزاری جلسات منظم و مستمر در این خصوص را خواستار شد.

وی بر لزوم اهتمام و توجه ویژه به بخش تعاون در بودجه سال ۹۲ تاکید نمود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.