برگزیدگان جشنواره خوارزمی از تسهیلات ویژه بهره مند می شوند

۲۰خردادماه،

دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی از تخصیص تسهیلات ویژه وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان این دوره جشنواره خبرداد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  حسن ساعی دهقان گفت : این دوره از جشنواره در ۳ بخش دانش آموزی ، دانشجویی و آزاد برگزار می شود.  
وی با اشاره به این که بخش دانش آموزی جشنواره با عنوان جشنواره جوان خوارزمی با حمایت وزارت آموزش وپرورش  انجام می شود ، تصریح کرد : دانش آموزان دوره متوسطه و دانشجویان دوره کاردانی تا دکترا با رعایت شرط سنی حداکثر  تا سقف۳۰ سال در این جشنواره حضور می یابند.
دبیر جشنواره جوان خوارزمی در خصوص بخش آزاد نیز یادآور شد : فارغ التحصیلان می توانند در بخش آزاد تحت عنوان جشنواره بین المللی خوارزمی شرکت کنند .
ساعی دهقان اظهار کرد :پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در رشته های برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، فیزیک و نجوم، شیمی، نانو تکنولوژی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اسلامی، فلسفه و ادیان، علوم اجتماعی، هنر و معماری و یک رشته تحت عنوان سایر برگزار می شود .  
وی اذعان کرد : ثبت نام منطقه ای جشنواره تا ۱۹ فروردین انجام و طرح ها تا ۱۹ اردیبهشت به استان ها ارسال شده است وهر استان فرصت دارد تا ۱۶ تیرماه  طرح های برتر استانی را برای مرحله کشوری معرفی کند.
معاون دانش پژوهان جوان در خصوص داوری جشنواره گفت : داوری در مرحله اول به صورت غیرحضوری براساس مدارک  و مستندات انجام شده و در صورت ضعف یا ابهام در طرح  ها از داوران استانی جهت دفاع دعوت می شود که این مرحله از داوری ۲۲ و ۲۳ مرداد ماه برگزار می شود.  
وی ادامه داد : مرحله سوم داوری که مرحله دفاع حضوری طراحان است از ۳ تا ۶ شهریور در دانشگاه شهید رجایی با حضورداوران تخصصی هر رشته برگزار می شود.
ساعی دهقان با تاکید بر این که  در تعداد آثار برگزیده در مرحله استانی به کشوری  محدودیتی وجود ندارد،     افزود : به هیچ استانی سهمیه خاص تعلق نگرفته و تمامی استان ها می توانند به تعداد نامحدود آثار برتر برای داوری در مرحله کشوری معرفی کنند.  
وی ضمن اشاره به این که  از برگزیدگان جشنواره در هفته پژوهش که  درآذرماه  برگزار می شود، تقدیر خواهد شد ، ادامه داد  : داوران مشترک وزارت علوم  و داوران تخصصی وزارت آموزش وپرورش رتبه های برتر را انتخاب خواهندکرد.
دبیر پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در خصوص حمایت های صورت گرفته از برگزیدگان گفت: علاوه بر حمایت های مادی  ، برگزیدگان جشنواره می توانند  با شرکت در کنکور سراسری و کسب ۹۰ درصد  نمره علمی آخرین نفر رشته مورد نظر وارد دانشگاه شوند.  
ساعی دهقان اضافه کرد : برگزیدگان جشنواره همچنین می توانند  در صورت موافقت دانشگاه مورد نظر در رشته تخصصی خود  در جشنواره بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.
وی یاد آور شد : دانش آموزان برگزیده پسر نیز می توانند خدمت سربازی خود را در قالب پروژه های علمی انجام دهند.
شایان ذکر است ؛پانزدهمین جشنواره خوارزمی ۳ تا ۶ شهریور  امسال در دانشگاه شهیدرجایی برگزار می شود .  /ل
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.