برگزیدگان پنجمین مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی معرفی شدند

۲۷م اسفند ،

نتایج پنجمین دوره مسابقات عکاسی از سفره‌های حسینی با مشخص شدن نفرات اول و دوم اعلام شد.

به گزارش هنرآنلاین، جلسه داوری و انتخاب نهایی پنجمین جشنواره عکس سفره های حسینی با عنوان “نذری در ایام محرم و صفر” و بخش ویژه با عنوان “نذری در فضاهای شهری”، با حضور یدالله عبدی، امیرعلی جوادیان و محمدمهدی رحیمیان به عنوان هیات انتخاب و محمدصالح حجت‌الاسلامی دبیر مسابقات برگزار شد.

حجت الاسلامی دبیر این مسابقه در سخنانی دربارهٔ داوری این مسابقه گفت: امسال نیز نزدیک به ۷۰۰ اثر از ۱۴۳ عکاس از سراسر ایران به دبیرخانه ارسال شد که از این میان ۵۸۴ اثر از ۸۹ عکاس به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد و در نهایت ۳۰ اثر به نمایشگاه راه پیدا کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هیچ اثری به طور خاص برای بخش ویژه (نذری در فضاهای شهری) ارسال نشده بود و حتی هیات داوران نیز در بین آثار رسیده، نتوانستند اثری شاخص را برای این بخش، مرتبط دانسته و انتخاب کنند؛ لذا ما در این بخش نه در نمایشگاه عکسی شاخص داریم و نه اثری منتخب و شایسته تقدیر.

حجت‌الاسلامی اضافه کرد: به احتمال بسیار بسیار، این بخش در فراخوان سال آینده نیز تکرار خواهد شد.

بر این اساس، احسان کمالی و پدرام اجتماعی در این رقابت توانستند به ترتیب رتبه اول و دومی این مسابقه را کسب کنند و اثری از نوید عزیزی نیز به سبب فراگیر بودن محتوای اثر شایسته تقدیر در بخش آزاد اعلام شد.

بر اساس اعلام، دبیرخانه این مسابقات اسامی هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه پذیرفته شده عبارتند از: فرشته ادب جو (۲ عکس)، احمدرضا کریمی، علیرضا رحمانی (۲ عکس)، عمران اشرلو (۲ عکس)، فاطمه عرفانیان، میلاد افشاری، میثم امانی، حمیدرضا بازرگانی، عبدالله حیدری، حسین ملکی، صادق حسینی، جواد عسگراوغلی، روح الله جوانی، احسان کمالی، ناصر محمدی (۳ عکس)، مهدی حاجیوند، رحیم حاج حیدری، مسعود ساکی، قاسم شیشه گری (۲ عکس) و سید صدرالدین تولیت.

دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی از سال ۱۳۸۷ با تا کنون ۱۶ دوره مسابقه موفق را موضوعات سفره‌های افطاری، سفره‌های حسینی‌، سفره‌های یلدا و سفره‌های هفت سین برگزار کرده و با برگزاری پنجمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های هفت سین در نوروز ۹۲ پنجمین سال فعالیت خود را به اتمام خواهد رساند.

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.