بری استثنائاً ورود ماکرون به مساله تشکیل کابینه لبنان را خواستار شد

یک روزنامه لبنانی نوشت، با به بن‌بست رسیدن تلاش‌ها برای تشکیل کابینه در لبنان، رئیس پارلمان این کشور استثنائاً از رئیس جمهوری فرانسه خواست برای نجات لبنان وارد عمل شود.

به گزارش ممتازنیوز، روزنامه النهار چاپ لبنان نوشت، نبیه بری، که از سال ۱۹۹۲ ریاست پارلمان لبنان را در دست داشته و رئیس جنبش شیعی “امل” است، با ابراز نارضایتی از روند تشکیل کابینه در این کشور، ورود امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به این روند را برای نجات لبنان از حرکت به سوی نقطه‌ای نامعلوم ضروری دانست.

به نوشته النهار، بری گفت: فرصت‌های موفقیت در تشکیل دولت در حال کاهش هستند و ماکرون باید همین امروز و نه فردا استثنائاً و فورا در این مساله ورود کند، در غیر این صورت لبنان به سوی نقطه‌ای نامعلوم می‌رود.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه با هشدار نسبت به جدال علنی میشل عون، رئیس جمهوری این کشور و سعد حریری، نخست وزیر مکلف، مخالفت خود را با ورود به این درگیری اعلام کرد.

پیش از این حریری، عون و تیم سیاسی‌اش را عامل کارشکنی در تشکیل کابینه دانسته و تاکید کرده بود، هرگز با اختصاص “یک سوم معطل” کابینه به هیچ طرفی موافقت نخواهد کرد، در مقابل ریاست جمهوری لبنان نیز اعلام کرد، حریری تلاش می‌کند مسایلی جدید و خارج از قانون اساسی لبنان را تحمیل کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.