بزرگترین مانور دریایی روسیه در نزدیک سوریه/کنترل فرودگاه نظامی”تفتناز” در دست مخالفان

۲۳م دیماه ،

در حالی که روسیه خود را برای برگزاری بزرگترین مانور دریایی‌اش در نزدیکی سواحل سوریه آماده می‌کند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که بشار اسد در دولت انتقالی آینده سوریه هیچ نقشی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای دریایی این کشور در نزدیکی سواحل سوریه مانورهایی برگزار می‌کنند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: یگان‌های دریایی وابسته به ناوگان دریایی سیاه روسیه این مانورها را در نزدیکی سواحل سوریه در چارچوب اجرای مانورهای بزرگتر در دریای مدیترانه با مشارکت دیگر یگان‌های روسی برگزار می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر از آمادگی خود برای برگزاری مانورهایی در دریای مدیترانه و سیاه تا پایان ماه ژانویه خبرداده بود.

این مانورها با مشارکت یگان‌های چهار ناوگان روسیه با هدف آموزش گروهی از نیروهای روسیه در خارج از مرزهای این کشور و ارائه برنامه کاری آنها صورت می‌گیرد.

در حال حاضر یگان‌های دریایی روسیه به سمت محل برگزاری این مانورها در حرکت‌اند.

از سوی دیگر ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارج آمریکا عنوان داشت که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نمی‌تواند در دولت انتقالی این کشور حضور داشته باشد.

وی در ادامه افزود: ما همگان از طرحی که در برگیرنده راهکار سیاسی براساس توافقنامه ژنو و تشکیل دولت انتقالی در سوریه باشد حمایت می‌کنیم اما اسد در این دولت نقشی نخواهد داشت.

از سوی دیگر چهار کشور عضو اتحادیه اروپا از شورای امنیت خواسته‌اند تا پرونده سوریه را به دادگاه جنایی بین‌المللی تحویل دهد.

اتریش،‌ دانمارک، ایرلند و اسلوونی در نامه‌ای مشترک خواهان تحویل دادن پرونده سوریه به دادگاه جنایی بین‌المللی شدند.

از سوی دیگر مخالفان سوری اعلام کردند که توانسته‌اند کنترل فرودگاه نظامی “تفتناز” واقع در ادلب را که یکی از بزرگترین فرودگاه‌های نظامی در شمال سوریه به شمار می‌آید، به دست گیرند.

آنها همچنین اطراف فرودگاه نظامی “منغ” واقع در اطراف حلب را گلوله باران کردند.

این در حالی است که حمد بن جاسم آل ثانی، اول وزیر قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خواهان اعزام نیروهای حفظ امنیت و صلح عربی به سوریه شد.

وی تاکید کرد که در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای حل وفصل مساله سوریه این اقدام باید صورت پذیرد.

پیشتر اخضر الابراهیمی، ‌فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه بعد از نشست خود با نمایندگان روس و آمریکایی اعلام کرده بود که راهکار نظامی در سوریه پاسخگو نیست و باید به دنبال راهکار سیاسی بگردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.