بزرگ‌ترین دشمن بالوتلی

جام جم آنلاین: درست است که یوفا در جریان مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ فدراسیون فوتبال کرواسی را به‌دلیل توهین‌ نژادی شماری از هواداران تیم ملی این کشور به ماریو بالوتلی مهاجم جوان و سیاهپوست و ناآرام تیم ملی ایتالیا در مسابقه دو کشور بشدت جریمه نقدی کرد و یک بار دیگر به این بازیکن باشگاه منچسترسیتی از این طریق کم لطفی و ظلم شد، اما چزاده پراندلی معتقد است در درجه اول بالوتلی باید رفتارش را عوض و برخوردهای خود را عقلایی‌تر کند و بپذیرد که مسئولیت‌های او در قبال کشورش بیش از توقعات فردی وی است.

سرمربی تیم ملی ایتالیا که در زمان انتخاب بالوتلی برای همراهی این تیم در یورو ۲۰۱۲ به وی بشدت تذکر داد که مراقب رفتارش در این مسابقات باشد، گفت: «اگر قرار باشد از بالوتلی و هیچ‌کس دیگر انتقاد نشود، کار دنیا بی‌معنا خواهد بود. او باید قبول کند که همگان حق دارند در صورت ضعیف بودن بازی‌های وی از او انتقاد کنند و اصولا برای هر مربی‌ای این حق متصور و موجود است که او را روی نیمکت بنشاند و هیچ‌کس در تیم ملی ایتالیا یک جای ثابت و از قبل تعیین شده ندارد و ضمانتی دراین خصوص در کار نیست».

بالوتلی در بازی ایتالیا با ایرلند جنوبی در شب پایانی مسابقات گروه سوم فقط از دقیقه ۷۴ به جای آنتونیودی ناتاله به میدان آمد و در دقیقه آخر با گلزنی بازی را صفر ـ ۲ به سود ایتالیا کرد و سپس شروع به بدگویی و دشنام دادن کرد که یارش لئوناردو بونوچی با گذاشتن دست روی دهانش، مانع از شنیده شدن حرف‌های او شد و هیچ‌کس نفهمید خطاب او به پراندلی بوده که وی را برخلاف دو دیدار قبلی آتزوری در آغاز وقت روی نیمکت نشانده بود یا تماشاگرانی که احتمالا باز به وی توهین‌نژادی کرده بودند.

پراندلی با بیان این​که مهم نیست کدامیک از حالات فوق صحت دارد، در مورد جوان غنایی‌الاصل فوتبال ایتالیا که پیش از «من سیتی» در اینترمیلان توپ می‌زد و آنجا هم مساله‌سازی از سرو رویش می‌بارد، می‌گوید: «مشکل اصلی ما با خود بالوتلی است و نه کسانی که او را در منگنه می‌گذارند و به واقع دشمن اصلی و بزرگ بالوتلی خودش است. برای هرتیمی در سطح دنیا مهم‌ترین مساله داشتن بازیکنانی است که مطیع و در چارچوب اهداف تیمی باشند و به کشور خود و رقبا احترام بگذارند. کسی که خودش برایش مهم‌تر از هر چیز دیگری است به درد ما نمی‌خورد و آنچه من سعی در تفهیم آن به بالوتلی به شکلی ناموفق داشته‌ام، همین مساله است. من از واکنش او بعد از گلزنی‌اش در برابر ایرلند چندان تعجب نکردم زیرا این‌گونه رفتارها را در گذشته هم به کرات از او دیده بودم. آنچه من قصد تحمل آن را ندارم، این است که او خود را تافته جدا بافته بداند و گمان کند که باید با وی برخوردهایی متفاوت بشود.

من این را می‌پذیرم که او از حرف‌های درشت و زشت روی سکوها ناراحت شود اما این را قبول ندارم که وی حتی در اردوی ایتالیا نیز به هیچ‌کس اعتماد نکند و با همه دشمنی داشته باشد. او فقط وقتی بزرگ و بازیکنی کارگشا می‌شود که به تعاون و کارگروهی اعتقاد یابد و فکر می‌کنم رقابت‌های امسال جام ملت‌های اروپا محلی مناسب برای درک بیشتر این موضوع توسط وی بوده است. این تنها راه رو به جلو برای او و ماست».


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.