بستر را برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی فراهم کنیم

۰۲م آذر ،

فرهنگ سازی و افزایش کیفیت کالاهای داخلی حرکت به سمت و سوی حمایت از تولید ملی و تولیدکنندگان داخلی است.

محمدرضا ترقی کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، افزود: تبلیغات رسانه ای، بالا بردن کیفیت و افزایش قیمت تمام شده کالاهای وارداتی سه عامل اساسی برای تشویق مردم به مصرف کالاهای داخلی است.

وی افزود: اگر برای مردم تدوین و فرهنگسازی شود که مصرف کالای داخلی یعنی اشتغالزایی، بالا رفتن درآمد ملی، مقاومت اقتصادی در برابر تحریم های دشمن و رشد سرانه درآمد ملی، قطعا گرایش به سمت مصرف کالای داخلی افزایش خواهد یافت و آن را به فرهنگ تبدیل خواهد کرد.

این کارشناس اظهار داشت: در درجه اول باید از تولیدکنندگان و تولیدات داخلی حمایت های لازم در قالب کاهش مالیات، رفع مشکلات بیمه ای، ایجاد تسهیلات لازم صورت پذیرد و در نتیجه با این مشوق ها و ارایه کمک به آنها کیفیت کالاهای داخلی افزایش و قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت.

ترقی با اشاره به افزایش کیفیت کالاهای داخلی اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد دستگاه ها و امکانات لازم برای افزایش کیفیت کالاهای داخلی موثر خواهد بود بنابراین در کنار این عوامل سرمایه گذاری، بودجه، افزایش میزان کار تولیدی در بخش تولیدات حائز اهمیت است.

وی در خصوص کاهش واردات خاطرنشان کرد: تولیدات باید متناسب با میزان تقاضا باشد و از ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد جلوگیری کرد.

ترقی یادآور شد: باید از تولیدات ملی و تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی حمایت های لازم صورت پذیرد و از تمامی ظرفیت های تولیدی کشور بهره گیری کرد./ک


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.