بسته‌بندی زنبوری رسید

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از جام جم آنلاینبعضی‌ها همچین خیالات می‌کنند که ما فقط در جهتی مسائل و مباحث کلان سیاسی و فرهنگی، چیز می‌نویسیم و غیر آن در نگاه ما ناچیز است و پرداخت iبه آن در شأن ما نیست. خیر؛ اصلا و ابدا این‌چنین نیست. هر که گفته، برای خودش گفته. از خودش درآورده.

التفات فردوسی iبه جامعه مورچگان:


میازار موری که دانه‌کش است


که جان دارد و جان شیرین خوش است


در حاشیه: برخی از روان‌شناسان نکته‌سنج بر این باورند که همین سفارش جناب فردوسی و تکرار و تضمین آن توسط جناب سعدی، مبنی بر درخواست از بنی بشر برای آزار نرساندن iبه مورچه‌ها حکایت از آن دارد که برخی از آدم‌ها از همان روزگاران قدیم همواره قصد آزار و اذیت مورچه‌های بیچاره را داشتند و این قضیه مورچه آزاری، یک چیز جدید نیست.


فلذاست که ما نیز اگر احساس کنیم یک مورچه‌ای در یک گوشه‌ای از جهان iبه ناحق دانه‌ای از دهانش گرفته شده، یقین بدانید و همانا آگاه باشید که حتما یک چیزی در جهتی آن خواهیم نوشت و اگر عضو سازمان ملل می‌بودیم، اطلاعیه هم صادر می‌کردیم در محکومیتش شدیداللحن. نمونه‌اش همین مطلب امروز ما که درخصوص زنبوران عسل لرستان قلمی شده است.


اصل خبر: «معاون iبهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اعلام کرده است که خوشبختانه با توجه iبه شرایط آب و هوایی مناسب، باکیفیت‌ترین عسل کشور در این استان تولید می‌شود؛ اما بدبختانه در حال حاضر مشکل اصلی بسته‌بندی ناصحیح این محصول برای صادرات است که سبب شده تا چینی‌ها با عسلی iبه مراتب باکیفیت پایین‌تر، بازارهای این محصول را در دست بگیرند.» (به نقل از جراید و هر آدم‌ عاقلی!)


واقعا عرایض فوق مورد تائید است. همین چند روز پیش، یکی از دوستان لرستانی ما که طنزنویس قابلی هم هست، همراه با نامزد نویسنده و فرهیخته‌اش ـ شاید در قالب ماه عسل ـ iبه استانشان مسافرت کرده بودند. عیالش در جایی، از خوبی‌ها و چشم‌اندازهای زیبای این استان و مواهب خدادادی آن نوشته بود و این که کاش iبه اندازه شهرهای شمال، iبه این استان شوهرش هم مسافرتهای تفریحی ـ سیاحتی انجام می‌شد.


بسته پیشنهادی: از آنجا که بسته‌بندی نامرغوب عسل لرستان، حتی اعتراضات بحق زنبورهای عسل این استان را نیز برانگیخته است که «چرا مسوولان با بسته‌بندی نامناسب، زحمات طاقت‌فرسای ما را هدر می‌دهند؟»؛ لهذا در جهتی افزایش کیفیت بسته‌بندی عسل لرستان، بسته پیشنهادی خود را عجالتا در سه فقره، iبه شرح زیر تقدیم می‌دارم.


۱ ـ آموزش بسته‌بندی: از خود زنبورانی که با اصول مهندسی الهی با استفاده از موم غیرچینی، در iبهترین شکل ممکن و متقارن، داخل کندو را برای جاسازی عسل می‌سازند، نحوه بسته‌بندی مناسب برای جا کردن عسل آموخته شود. بعید است که مدیران ما تکبری داشته باشند.


۲ ـ دسته‌بندی زنبورها: همچنان که در یک کندو، زنبورها iبه دسته‌های ملکه و کارگر پیمانی و سرباز و پیک موتوری و مسئول گیت بازرسی دم در و… غیره دسته‌بندی می‌شوند؛ یک دسته از آنها نیز برای بسته‌بندی عسل بعد از تولید و iبه قصد صادرات در نظر گرفته شوند. بعید است که آنها هم تکبری داشته باشند.


۳ ـ کندوی کادو شده: از همان اول کار، از زنبوران خواسته شود تا iبه عوض داخل کندو، داخل یک‌سری ظرف‌های زینتی مخصوص صادرات و کادو پیچی شده، عسل خود را خالی کنند. بعید است برای آنها خیلی فرق داشته باشد که کجا خالی کنند، ولی برای ما خیلی فرق دارد. از چینی‌ها جلو می‌افتیم. این‌جوری، کارخانه و نیروی انسانی برای بسته‌بندی هم نمی‌خواهیم. آدم‌ها iبه اندازه کافی دسته‌بندی دارند، iبه بسته‌بندی نمی‌رسند.


رضا رفیع


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.