بسیج باید محور آرامش در عالم سیاست باشد

رئیس مجلس:

لاریجانی گفت: بسیج باید محور آرامش در عالم سیاست باشد تا اهداف انقلاب و منویات مقام معظم رهبری را پیگیری کند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار اعضای پایگاه مرکزی مجلس شورای اسلامی افزود: جریان بسیج خدمت خالصانه برای تبدیل شدن امور دینی و معنوی به فرهنگ است.

وی اضافه کرد: این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بنیان های دینی و معنوی را تقویت کند که البته رسیدن به این هدف نیازمند کار علمی و تذکر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، دانش و تمرین را دو مؤلفه لازم برای تبدیل شدن بنیان های دینی به فرهنگ خواند و گفت: انسان گاهی بر اثر هوای نفس شاید از برخی امور غفلت کند که تذکر به معروف برای چنین مواقعی است.

وی ادامه داد: برخی از مسئولان شاید صحبت هایی مطرح کنند که از روی بصیرت نباشد، حال آنکه کارگزاران حکومت دینی باید از این مسائل آگاه باشند، بنابراین رسیدن به چنین سطحی نیازمند یک طراحی است تا هرچه سطح مسئولیت افزایش پیدا کند، آموزش ها نیز برای مدیریت آن عرصه ها به ویژه در حوزه های راهبردی، تعالی یابد.

رئیس مجلس یادآور شد: خیلی شلوغ بازی، تخریب و تهمت در سایت‌ها، روزنامه‌ها و فضای سیاسی کشور اتفاق می افتد که این مسائل خلاف اخلاق و شئونات دینی است،گاهی یک جمله نادرست در جامعه فتنه ایجاد می کند، بنابراین فرد مسلمان و انقلابی نباید حرفی را خارج از شئون اسلامی به زبان آورد.

وی با یادآوری بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس نهم درباره لزوم رعایت اخلاق دینی در حوزه کاری افزود: بسیج برای انجام دادن ماموریت دینی در انقلاب شکل گرفت و از این رو باید الگو قرار گیرد.

لاریجانی گفت: متانت دینی و اخلاقی و تاثیرگذاشتن بر دیگران از اموری است که این نهاد انقلابی باید آن را پیگیری کند.

رئیس مجلس تصریح کرد: نیروهای بسیج هر دو هفته یک بار به دیدار یک عالم دینی بروند تا از تذکرات و بحث های اخلاقی ایشان برخوردار شوند.

وی افزود:‌ شهید مطهری می فرمود: هر بار که در جلسه درس اخلاق امام خمینی(ره) شرکت می کردم آن مباحث یک هفته از من صیانت می کرد، چون سخن و نفس روحانی یک عالم دینی تاثیرگذار است و می تواند اشاعه پیدا کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه فهم دینی از برنامه ها نیازمند ممارست است، گفت: بسیج باید از ورود به مناقشات بلاوجه در صحنه سیاسی پرهیز کند، چون این کار را احزاب و گروه های سیاسی انجام می دهند، حال آنکه بسیج باید محور آرامش در عالم سیاست باشد تا اهداف انقلاب و منویات مقام معظم رهبری را پیگیری کند.

فرمانده بسیج مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه درباره عملکرد این پایگاه در حوزه آموزشی، عقیدتی و برگزاری اردوهای آمادگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، تحکیم شعایر اسلامی و دفاع از جایگاه ولایت گزارش داد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.