“بشری” با رویکرد ویژه محرم در رادیو قرآن

۰۲م آذر ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ یکی از بخش های تازه برنامه “بشری” که با  رویکرد حفظ آیات قرآن کریم  با توجه به مطالبات  مقام معظم رهبری از جامعه قرآنی کشور از رادیو قرآن پخش می گردد    در ماه محرم  با توجه به اهمیت امر معروف و نهی از منکر در حفظ موضوعی  قرآن کریم  پرداختن  تخصصی به آیات  مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر  است.
مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی  بر توجه به سبک زندگی دینی تاکید داشتند؛ برهمین اساس  تلاش شده تا در برنامه “بشری” با بهره گیری از احادیث نورانی  ائمه اطهار (علیهم السلام) و پرداختن به سیره حسینی نگاه ویژه ای به زندگی اهل بیت (ع) به عنوان الگوی حسنه زندگی دینی داشته باشد .
از دیگر بخش های برنامه “بشری” در مرحله اول آشنایی با فرهنگ حسینی است که در این بخش  با بهره از کتب معتبری همچون حماسه حسینی شهید مطهری,مشعل هدایت اثر آیت ا…فاضل لنکرانی , فرهنگ عاشورا نوشته جواد محدثی و… فرهنگ عاشورا بیان می گردد   وبه  سوالات  مربوط  به محرم و عاشورا  و قیام امام حسین(ع) پاسخ داده خواهد شد.
در مرحله دوم از این برنامه مسابقه ۶۰ثانیه ای  با عنوان “یک دقیقه تفکر” در نظر گرفته شده است  که شنوندگان باید  در یک دقیقه به  پرسش های مربوط به  قیام امام حسین(ع) و چرایی حرکت بزرگ آن بزرگوارپاسخ دهند.
هدف اصلی  از طراحی این بخش  آماده سازی ذهن شرکت کننده برای  تفکر در بحث عاشورا و دقت در  پیام های این حرکت است  تا شنونده با پشتوانه  دانسته ها و پژوهش های صورت گرفته دربارهٔ هریک  از سوالات پاسخ هرکدام  را گفته  و در صورت ناقص بودن ,پاسخ کامل برای شنوندگان  بیان شود.
پخش فرازی از تلاوت بزرگان از دیگر بخش های  این برنامه است که محوریت فرازهای انتخابی آیاتی می باشند که امام حسین(ع) در طول حرکت از حجاز تا کربلا در منازل مختلف قرائت فرمودند  و در مواقیف گوناگون از لسان مبارک آن بزرگوار جاری شده است , در این بخش آیه , قاری و البته موقفی که حضرت آیه را تلاوت کردند مورد سوال است.
بخش  پایانی مسابقه برنامه “بشری” نیز بین دو شرکت کننده برگزیده  برنامه که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند برگزار می گردد ؛ در این بخش که شخصیت شناسی چهره های شاخص کربلا و قیام عاشورا است با ارائه اطلاعاتی  شرکت کننده باید نام شخص مورد نظر را بیان کند.
همچنین بخش های مسابقه ای  اینترنتی, پیامکی و ویژه  مخصوص علاقمندان به مشارکت در طراحی سوالات برنامه با رویکرد ماه محرم همچون قبل  در برنامه “بشری” برقرار است.
 شایان ذکر است؛ برای شرکت در مسابقه زنده تلفنی علاقمندان باید  نام و نام خانوادگی خود را به همراه نام برنامه بشری به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۰۰ ارسال کنیدو  برای شرکت در مسابقه پیامکی بشری نیزهرروز در زمان پخش برنامه شنوندگان گزینه ی صحیح را در خصوص پرسشی که در برنامه اعلام می گردد به سامانه ی پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۱۴ ارسال می کنند .
رایانامه بشری به آدرس  Boshra@irib.ir نیز آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات  و شرکت شنوندگان در بخش اینترنتی مسابقه است .
گفتنی است؛ برنامه “بشری” جز روزهای تعطیل به همت گروه قرآن و آموزش به سردبیری  و کارشناس مجری مهدی صفری و تهیه کنندگی فاطمه سالمی از ساعت ۱۹ برروی موج اف ام ردیف۱۰۰مگاهرتز و موج AMردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو قرآن پخش می گردد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.